Warning: Declaration of Jetpack_IXR_Client::query() should be compatible with IXR_Client::query(...$args) in /home/wejertyj/ftp/_wizytowka_old/public/wp-content/plugins/jetpack/class.jetpack-ixr-client.php on line 0

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/wejertyj/ftp/_wizytowka_old/public/wp-content/plugins/jetpack/class.jetpack-ixr-client.php:0) in /home/wejertyj/ftp/_wizytowka_old/public/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1794

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/wejertyj/ftp/_wizytowka_old/public/wp-content/plugins/jetpack/class.jetpack-ixr-client.php:0) in /home/wejertyj/ftp/_wizytowka_old/public/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1794

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/wejertyj/ftp/_wizytowka_old/public/wp-content/plugins/jetpack/class.jetpack-ixr-client.php:0) in /home/wejertyj/ftp/_wizytowka_old/public/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1794

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/wejertyj/ftp/_wizytowka_old/public/wp-content/plugins/jetpack/class.jetpack-ixr-client.php:0) in /home/wejertyj/ftp/_wizytowka_old/public/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1794

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/wejertyj/ftp/_wizytowka_old/public/wp-content/plugins/jetpack/class.jetpack-ixr-client.php:0) in /home/wejertyj/ftp/_wizytowka_old/public/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1794

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/wejertyj/ftp/_wizytowka_old/public/wp-content/plugins/jetpack/class.jetpack-ixr-client.php:0) in /home/wejertyj/ftp/_wizytowka_old/public/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1794

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/wejertyj/ftp/_wizytowka_old/public/wp-content/plugins/jetpack/class.jetpack-ixr-client.php:0) in /home/wejertyj/ftp/_wizytowka_old/public/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1794

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/wejertyj/ftp/_wizytowka_old/public/wp-content/plugins/jetpack/class.jetpack-ixr-client.php:0) in /home/wejertyj/ftp/_wizytowka_old/public/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1794
{"id":151,"date":"2019-01-28T10:21:34","date_gmt":"2019-01-28T10:21:34","guid":{"rendered":"https:\/\/przygodyscenarzysty.pl\/?p=151"},"modified":"2019-01-28T10:21:34","modified_gmt":"2019-01-28T10:21:34","slug":"roj-2-0-czyli-droga-nietypowej-adaptacji","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/przygodyscenarzysty.pl\/2019\/01\/28\/roj-2-0-czyli-droga-nietypowej-adaptacji\/","title":{"rendered":"R\u00f3j 2.0, czyli droga nietypowej adaptacji"},"content":{"rendered":"

Miesi\u0105c temu zostawi\u0142em Was (dok\u0142adnie w tym miejscu<\/a><\/strong>) z takim samym pytaniem jakie zada\u0142 mi Bartek we wrze\u015bniu 2017 roku \u2013 \u201ePo co pisa\u0107 kr\u00f3tki metra\u017c je\u015bli mo\u017cna d\u0142ugi?\u201d. Wbrew pozorom odpowied\u017a nie by\u0142a prosta i oczywista.<\/p>\n

Do tej pory napisa\u0142em jeden pe\u0142nometra\u017cowy scenariusz<\/strong>. \u201eAll in\u201d<\/em>, dramat sensacyjny rozgrywaj\u0105cy si\u0119 w polskim \u015brodowisku pokerowym, by\u0142 moj\u0105 prac\u0105 licencjack\u0105 w \u0141\u00f3dzkiej Szkole Filmowej. Pracowa\u0142em nad nim rok, wolny od obowi\u0105zk\u00f3w rodzicielskich, wspierany przez do\u015bwiadczonych opiekun\u00f3w literackich, wyposa\u017cony w rozleg\u0142\u0105 wiedz\u0119, wynikaj\u0105c\u0105 z osobistych do\u015bwiadcze\u0144, w zakresie prezentowanego tematu. To by\u0142y optymalne, przyjazne warunki do pracy. A i tak pisanie zaj\u0119\u0142o mi rok. Dlatego by\u0142em w pe\u0142ni \u015bwiadomy co stoi za decyzj\u0105 o rozbudowie naszej trzydziestki do pe\u0142nego metra\u017cu. Musia\u0142em zada\u0107 sobie pytanie czy Bartek, nie maj\u0105cy do tej pory takiego do\u015bwiadczenia, r\u00f3wnie\u017c zdawa\u0142 sobie z tego spraw\u0119. I czy taki wyb\u00f3r nie by\u0142 zbyt pochopny, nap\u0119dzony odrzuceniem przez Studio Munka. Musia\u0142em rozwa\u017cy\u0107 wszystkie za i przeciw.<\/p>\n

\"\"<\/p>\n

 <\/p>\n

Trzydziestka vs pe\u0142ny metra\u017c<\/strong><\/h2>\n

\u00a0<\/strong>Na szali po\u0142o\u017cy\u0142em nast\u0119puj\u0105ce argumenty:<\/p>\n

Plusy pe\u0142nego metra\u017cu:<\/p>\n

    \n
  • Du\u017co pracy zosta\u0142o ju\u017c wykonane<\/strong>. \u201eR\u00f3j\u201d<\/em> kreuje zupe\u0142nie nowy \u015bwiat, kt\u00f3ry nale\u017ca\u0142o stworzy\u0107. Trzymanie bohater\u00f3w latami w izolacji na wyspie wymusza zastanowienie si\u0119 co zapewnia im przetrwanie, jak si\u0119 \u017cywi\u0105, jak si\u0119 ubieraj\u0105, jak mieszkaj\u0105, co robi\u0105 gdy zachoruj\u0105, a nawet jak m\u00f3wi\u0105. Nagle wszystko nabiera znaczenia. Wymaga\u0142o to du\u017cego researchu, kt\u00f3ry w wi\u0119kszo\u015bci zosta\u0142\u00a0wykonany ju\u017c przy pracy nad kr\u00f3tkim metra\u017cem.<\/li>\n
  • Szansa na zg\u0142\u0119bienie tematu<\/strong>. Nieprzekraczalne trzydzie\u015bci stron stanowi\u0105ce barier\u0119 w programie Studia Munka by\u0142y du\u017cym ograniczeniem dla naszej historii. Razem z Bartkiem czuli\u015bmy, \u017ce mo\u017cemy tutaj opowiedzie\u0107 wi\u0119cej i w spos\u00f3b bardziej z\u0142o\u017cony, wieloznaczny. Dodatkowe 60 stron dawa\u0142o na to du\u017co miejsca.<\/li>\n
  • Scenarzysta filmu pe\u0142nometra\u017cowego.<\/strong> Od kilku lat wszystkie moje dzia\u0142ania prowadz\u0105 do momentu w kt\u00f3rym takim tytu\u0142em b\u0119d\u0119 m\u00f3g\u0142 si\u0119 pos\u0142u\u017cy\u0107. Nieoczekiwane rozwini\u0119cie trzydziestki mog\u0142oby mi t\u0105 drog\u0119 skr\u00f3ci\u0107.<\/li>\n<\/ul>\n

     <\/p>\n

    Minusy pe\u0142nego metra\u017cu:<\/p>\n

      \n
    • Mniejsza szansa na realizacj\u0119<\/strong>. Droga do produkcji filmu pe\u0142nometra\u017cowego jest cholernie trudna. Pula pieni\u0119dzy i mo\u017cliwych \u017ar\u00f3de\u0142 finansowania jest bardzo ograniczona, a kolejka ch\u0119tnych niezmiernie d\u0142uga. Szansa, \u017ce projekt nieznanych debiutant\u00f3w wyszarpie dla siebie kilka milion\u00f3w jest niewielka. Zdobycie kilkuset tysi\u0119cy z\u0142otych na trzydziestk\u0119, nawet bez wsparcia Studia Munka, wydaje si\u0119 du\u017co realniejsze..<\/li>\n
    • Czy to jest historia na 90 minut?<\/strong> Tak jak wspomnia\u0142em przy plusach, ca\u0142y czas mia\u0142em poczucie, \u017ce w trzydziestce nie opowiedzieli\u015bmy wszystkiego. Z drugiej strony jest to bardzo kameralna historia rozgrywaj\u0105ca si\u0119 w zamkni\u0119tej przestrzeni, dos\u0142ownie mi\u0119dzy czterema bohaterami. Mia\u0142em powa\u017cne w\u0105tpliwo\u015bci czy mo\u017cna j\u0105 ciekawie opowiedzie\u0107 na dystansie co najmniej 80 stron.<\/li>\n
    • Odroczony termin p\u0142atno\u015bci.<\/strong> Za napisanie trzydziestki by\u0142em um\u00f3wiony z Bartkiem na niedu\u017c\u0105, ale konkretn\u0105 sum\u0119 wyp\u0142acon\u0105 w okre\u015blonym czasie. W momencie rozpocz\u0119cia pracy nad pe\u0142nym metra\u017cem termin zap\u0142aty si\u0119 przesuwa\u0142 i nabiera\u0142 kilku uwarunkowa\u0144. Oczywi\u015bcie sama kwota by\u0142a znacz\u0105co wi\u0119ksza, ale mniej pewna, wi\u0119c musia\u0142em zdecydowa\u0107 czy lepszy wr\u00f3bel w gar\u015bci ni\u017c go\u0142\u0105b na dachu?<\/li>\n<\/ul>\n

      Decyzja nie by\u0142a oczywista, ale podj\u0105\u0142em j\u0105 szybko \u2013 piszemy!<\/p>\n

       <\/p>\n

      \"\"<\/p>\n

      Etapy i przebieg pracy<\/strong><\/h2>\n

      Kluczem do rozpocz\u0119cia pracy nad pe\u0142nym metra\u017cem by\u0142o zrozumienie, \u017ce nie wystarczy wzi\u0105\u0107 scenariusz trzydziestki i rozci\u0105gn\u0105\u0107 go o kolejne 50 stron. Za bardzo te\u017c cenili\u015bmy pierwszy tekst by tylko wyszabrowa\u0107 najlepsze kawa\u0142ki (sceny) i napisa\u0107 wszystko od nowa. To co nale\u017ca\u0142o zrobi\u0107 to dokona\u0107 adaptacji pierwowzoru<\/strong>.<\/p>\n

       <\/p>\n

      Analiza struktury<\/strong><\/h3>\n

      Roz\u0142o\u017cy\u0142em drabink\u0119 scenariuszow\u0105 trzydziestki na ziemi. Wyj\u0105\u0142em wszystkie sceny pasa\u017cowe, obrazuj\u0105ce \u015bwiat, charakteryzuj\u0105ce bohater\u00f3w. Zosta\u0142 sam rdze\u0144 \u2013 7 najwa\u017cniejszych scen<\/strong>.<\/p>\n

      W\u015br\u00f3d nich poszuka\u0142em sedna opowiadanej historii \u2013 pytania na kt\u00f3re widzowie b\u0119d\u0105 chcieli przez ca\u0142y film pozna\u0107 odpowied\u017a. By\u0142o tam. To m\u00f3j pierwszy punkt zwrotny. Nast\u0119pnie poszuka\u0142em na nie odpowiedzi. W ten spos\u00f3b znalaz\u0142em kulminacj\u0119 mojej opowie\u015bci. Moj\u0105 latarni\u0119 morsk\u0105, kt\u00f3ra wyznacza\u0142a w\u0142a\u015bciwy kierunek trasy.<\/p>\n

      To czego mi brakowa\u0142o w trzydziestce to odpowiednio silnego drugiego punktu zwrotnego mog\u0105cego ud\u017awign\u0105\u0107 pe\u0142ny metra\u017c. Musia\u0142 zosta\u0107 stworzony na nowo. To by\u0142a czasoch\u0142onna i trudna praca. Wraz z Bartkiem pr\u00f3bowali\u015bmy kilka r\u00f3\u017cnych wariant\u00f3w, ka\u017cdy nale\u017ca\u0142o przetestowa\u0107, rozwa\u017cy\u0107 jego wp\u0142yw na ca\u0142o\u015b\u0107 historii i to jak wsp\u00f3\u0142gra z wybranymi wcze\u015bniej kluczowymi scenami.<\/p>\n

      Definicja drugiego punktu zwrotnego kt\u00f3r\u0105 si\u0119 kieruj\u0119 brzmi: \u201enajgorszy moment bohatera w historii po\u0142\u0105czony z jego decyzj\u0105 o podj\u0119ciu ostatecznej walki\u201d. Ona te\u017c sta\u0142a si\u0119 kluczem do sfinalizowania naszych poszukiwa\u0144. Zajrzeli\u015bmy w g\u0142\u0105b naszej g\u0142\u00f3wnej bohaterki, odkryli\u015bmy jej najwi\u0119kszy l\u0119k i go zmaterializowali\u015bmy w postaci konkretnej sceny<\/strong>. Sta\u0142a si\u0119 ona naszym drugim punktem zwrotnym.<\/p>\n

      Maj\u0105c to okre\u015blenie innych kluczowych punkt\u00f3w – obrazu otwieraj\u0105cego i zamykaj\u0105cego (zaczerpni\u0119te z kr\u00f3tkiego metra\u017cu), zak\u0142\u00f3cenia i punktu \u015brodkowego by\u0142o du\u017co \u0142atwiejsze i posz\u0142o ca\u0142kiem sprawnie.<\/p>\n

       <\/p>\n

      Sekwencje<\/strong><\/h3>\n

      Pracuj\u0105c nad pe\u0142nym metra\u017cem korzystam z, lekko zmodyfikowanej pod w\u0142asne preferencje, metody sekwencyjnej stworzonej\u00a0 przez Franka Daniela. W du\u017cym skr\u00f3cie polega ona na podzieleniu scenariusza na osiem sekwencji, ka\u017cd\u0105 z nich wyposa\u017caj\u0105c w temat przewodni, punkty zwrotne i mocne zako\u0144czenie. Punkty graniczne poszczeg\u00f3lnych sekwencji wyznaczaj\u0105:<\/p>\n

      Sekwencja nr 1 – od pocz\u0105tku do zak\u0142\u00f3cenia.<\/p>\n

      Sekwencja nr 2 – od zak\u0142\u00f3cenia do pierwszego punktu zwrotnego.<\/p>\n

      Sekwencja nr 3 – od pierwszego punktu zwrotnego do po\u0142owy pierwszej cz\u0119\u015bci aktu drugiego.<\/p>\n

      Sekwencja nr 4 – od po\u0142owy pierwszej cz\u0119\u015bci aktu drugiego do punktu \u015brodkowego.<\/p>\n

      Sekwencja nr 5 – od punktu \u015brodkowego do po\u0142owy drugiej cz\u0119\u015bci aktu drugiego.<\/p>\n

      Sekwencja nr 6 – od po\u0142owy drugiej cz\u0119\u015bci aktu drugiego do drugiego punktu zwrotnego.<\/p>\n

      Sekwencja nr 7 – od drugiego punktu zwrotnego do kulminacji.<\/p>\n

      Sekwencja nr 8 – od kulminacji do ko\u0144ca.<\/p>\n

      Brzmi to mo\u017ce bardzo techniczno-metrycznie, ale mi osobi\u015bcie pomaga<\/strong>. Dzi\u0119ki temu na bezkresnym ocenie pe\u0142nometra\u017cowego scenariusza \u0142atwiej mi si\u0119 odnale\u017a\u0107 i dok\u0142adnie wiedzie\u0107 w kt\u00f3r\u0105 stron\u0119 zmierzam i po co.<\/p>\n

      Trzeba pami\u0119ta\u0107, \u017ce wszystkie metody, szablony i systemy s\u0105 narz\u0119dziami kt\u00f3re maj\u0105 pomaga\u0107 nam tworzy\u0107 lepsze scenariusze. Nie s\u0105 to ani gotowe przepisy na sukces ani ortodoksyjne, obowi\u0105zkowe przykazania. Wszystkie nale\u017cy analizowa\u0107 pod k\u0105tem przydatno\u015bci i pomocy w danym momencie, przy aktualnym tek\u015bcie. I tak na przyk\u0142ad pisz\u0105c \u201eR\u00f3j\u201d<\/em> zlikwidowa\u0142em \u00f3sm\u0105 sekwencj\u0119 b\u0119d\u0105c przekonanym, \u017ce kulminacja i obraz zamykaj\u0105cy s\u0105 scenami tak sugestywnymi i emocjonalnymi, \u017ce dopowiadanie czegokolwiek zepsu\u0142oby osi\u0105gni\u0119ty w finale efekt.<\/p>\n

       <\/p>\n

      Wype\u0142nianie tre\u015bci\u0105<\/strong><\/h3>\n

      Lubi\u0119 por\u00f3wnywa\u0107 scenariusz filmowy do budowy ludzkiego cia\u0142a. W tej analogii bohaterowie historii spe\u0142niaj\u0105 funkcj\u0119 serca, fabu\u0142a i ci\u0105g przyczynowo-skutkowy zast\u0119puj\u0105 krwiobieg, temat i przes\u0142anie wype\u0142niaj\u0105 cia\u0142o dusz\u0105, g\u0142\u00f3wne punkty zwrotne to m\u00f3zg, a sekwencje, wspomagane przez drabink\u0119, to szkielet.<\/p>\n

      Czas doda\u0107 kolejne elementy:<\/p>\n

      Narz\u0105dy wewn\u0119trzne<\/strong> \u2013 czyli kolejne sceny. Niekt\u00f3re piekielnie wa\u017cne dla odbioru ca\u0142o\u015bci, niekt\u00f3re tylko wspomagaj\u0105ce lub prowadz\u0105ce do prawdziwie istotnych wydarze\u0144. Bez wzgl\u0119du na rang\u0119, ka\u017cda musi spe\u0142nia\u0107 jak\u0105\u015b funkcj\u0119, inaczej nale\u017cy j\u0105 wyci\u0105\u0107.<\/p>\n

      Mi\u0119\u015bnie<\/strong> \u2013 czyli dialogi. Niekoniecznie musz\u0105 by\u0107 okaza\u0142e, ale je\u015bli s\u0105 mocne mog\u0105 ponie\u015b\u0107 nas w ciekawe miejsca. Warto r\u00f3wnie\u017c zauwa\u017cy\u0107, \u017ce i nad jednymi i nad drugimi ca\u0142y czas mo\u017cna pracowa\u0107.<\/p>\n

      Sk\u00f3ra<\/strong> \u2013 czyli scenografia, kostiumy, muzyka, d\u017awi\u0119k. Cz\u0119sto wygl\u0105d zewn\u0119trzny jest wabikiem kt\u00f3ry przyci\u0105ga. Jednak skutek jest d\u0142ugotrwa\u0142y tylko je\u015bli to co na zewn\u0105trz wsp\u00f3\u0142gra z tym co w \u015brodku.<\/p>\n

      \"\"<\/p>\n

       <\/p>\n

      Je\u015bli wszystkie te elementy s\u0105 zdrowe, odpowiedniej jako\u015bci i s\u0142u\u017c\u0105 sprawnemu funkcjonowaniu ca\u0142o\u015bci to masz scenariusz.<\/strong> Po roku konwertowania trzydziestki na pe\u0142ny metra\u017c (i po osiemnastu miesi\u0105cach od pierwszej rozmowy na ten temat), uznali\u015bmy z Bartkiem, \u017ce \u201eR\u00f3j\u201d<\/em> pokona\u0142 naszych wewn\u0119trznych cenzor\u00f3w i jest gotowy by skonfrontowa\u0107 si\u0119 ze \u015bwiatem zewn\u0119trznym.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

      Miesi\u0105c temu zostawi\u0142em Was (dok\u0142adnie w tym miejscu) z takim samym pytaniem jakie zada\u0142 mi Bartek we wrze\u015bniu 2017 roku \u2013 \u201ePo co pisa\u0107 kr\u00f3tki metra\u017c je\u015bli mo\u017cna d\u0142ugi?\u201d. Wbrew pozorom odpowied\u017a nie by\u0142a prosta i oczywista. Do tej pory napisa\u0142em jeden pe\u0142nometra\u017cowy scenariusz. \u201eAll in\u201d, dramat sensacyjny rozgrywaj\u0105cy si\u0119 w polskim \u015brodowisku pokerowym, by\u0142…<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":153,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"spay_email":"","footnotes":"","jetpack_publicize_message":""},"categories":[2],"tags":[44,27,10,45,32,8,9,48,47,46],"jetpack_featured_media_url":"https:\/\/i0.wp.com\/przygodyscenarzysty.pl\/wp-content\/uploads\/2019\/01\/Zrzut-ekranu-2019-01-24-o-08.18.36.png?fit=2880%2C1800&ssl=1","jetpack_publicize_connections":[],"jetpack-related-posts":[{"id":108,"url":"https:\/\/przygodyscenarzysty.pl\/2018\/12\/27\/roj-czyli-scenarzysta-z-ogloszenia\/","url_meta":{"origin":151,"position":0},"title":"R\u00f3j, czyli scenarzysta z og\u0142oszenia","date":"27\/12\/2018","format":false,"excerpt":"Uko\u0144czy\u0142em scenariopisarstwo w \u0142\u00f3dzkiej szkole filmowej. Napisa\u0142em dwa pe\u0142nometra\u017cowe scenariusze. Teoretycznie, wed\u0142ug prostych, s\u0142ownikowych definicji, mam pe\u0142ne prawo tytu\u0142owa\u0107 si\u0119 scenarzyst\u0105. Jednak zawsze przychodzi mi to z trudem. Scenariusz, inaczej ni\u017c na przyk\u0142ad ksi\u0105\u017cka, nie jest produktem ko\u0144cowym. Jest elementem wi\u0119kszej ca\u0142o\u015bci i tylko w takiej postaci funkcjonuje i dzia\u0142a.\u2026","rel":"nofollow","context":"W \"Przygody scenarzysty\"","img":{"src":"","width":0,"height":0},"classes":[]},{"id":137,"url":"https:\/\/przygodyscenarzysty.pl\/2019\/01\/15\/wspolscenarzysta-czyli-7-zasad-efektywnej-kooperacji\/","url_meta":{"origin":151,"position":1},"title":"Wsp\u00f3\u0142scenarzysta czyli 7 zasad efektywnej kooperacji","date":"15\/01\/2019","format":false,"excerpt":"Je\u015bli kto\u015b kiedy\u015b pokusi\u0142by si\u0119 o stworzenie rankingu najbardziej introwertycznych zawod\u00f3w na \u015bwiecie to scenarzysta na pewno plasowa\u0142by si\u0119 wysoko. To wymarzona robota dla takich jak ja \u2013 os\u00f3b kt\u00f3re s\u0105 najefektywniejsze zamkni\u0119te sam na sam ze swoimi my\u015blami, czerpi\u0105cych satysfakcj\u0119 z samodzielnego zmagania si\u0119 z pojawiaj\u0105cymi si\u0119 przeszkodami. Czasami\u2026","rel":"nofollow","context":"W \"Przygody scenarzysty\"","img":{"src":"","width":0,"height":0},"classes":[]},{"id":120,"url":"https:\/\/przygodyscenarzysty.pl\/2019\/01\/06\/plany-na-2019\/","url_meta":{"origin":151,"position":2},"title":"Chcesz roz\u015bmieszy\u0107 Boga?","date":"06\/01\/2019","format":false,"excerpt":"Chcesz roz\u015bmieszy\u0107 Boga? Opowiedz mu o swoich planach. W punkt. Mimo wszystko postanowi\u0142em wcieli\u0107 si\u0119 w ambitn\u0105 rol\u0119 komedianta i poczyni\u0142em kilka konkretnych plan\u00f3w na najbli\u017csze 12 miesi\u0119cy. Podczas kursu na konsultanta scenariuszowego w StoryLab.pro mia\u0142em du\u017co zaj\u0119\u0107 z coachingu podczas kt\u00f3rych wbijano mi do g\u0142owy, \u017ce jednym z fundament\u00f3w\u2026","rel":"nofollow","context":"W \"Przygody scenarzysty\"","img":{"src":"","width":0,"height":0},"classes":[]}],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/przygodyscenarzysty.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/151"}],"collection":[{"href":"https:\/\/przygodyscenarzysty.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/przygodyscenarzysty.pl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/przygodyscenarzysty.pl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/przygodyscenarzysty.pl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=151"}],"version-history":[{"count":11,"href":"https:\/\/przygodyscenarzysty.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/151\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":170,"href":"https:\/\/przygodyscenarzysty.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/151\/revisions\/170"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/przygodyscenarzysty.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media\/153"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/przygodyscenarzysty.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=151"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/przygodyscenarzysty.pl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=151"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/przygodyscenarzysty.pl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=151"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}