Polski Instytut Sztuki Filmowej<\/strong> og\u0142osi\u0142 tryb naboru i wyboru wniosk\u00f3w dla wszystkich swoich program\u00f3w operacyjnych na rok 2021. Poni\u017cej przedstawiam szczeg\u00f3\u0142y dotycz\u0105ce dw\u00f3ch najwa\u017cniejszych priorytet\u00f3w z punktu widzenia scenarzyst\u00f3w: stypendi\u00f3w scenariuszowych i developmentu scenariuszowego.<\/p>\n <\/p>\n W 2021 roku tradycyjnie planowane s\u0105 trzy sesje naboru:<\/p>\n Sesja 1:\u00a0 08.02 \u2013 15.02.2021<\/p>\n Sesja 2:\u00a0 10.05 \u2013 16.05.2021<\/p>\n Sesja 3:\u00a0 13.09 \u2013 19.09.2021<\/p>\n Scenarzy\u015bci mog\u0105 wnioskowa\u0107 o stypendium w ka\u017cdej sesji.<\/p>\n <\/p>\n O dofinansowanie mog\u0105 ubiega\u0107 si\u0119 projekty pe\u0142nometra\u017cowe (fabularne, dokumentalne, animowane), kt\u00f3re mo\u017cna przypasowa\u0107 do jednej z poni\u017cszych kategorii:<\/p>\n 1.autorskie<\/p>\n 2.o tematyce historycznej<\/p>\n 3.dla m\u0142odego widza lub widowni familijnej<\/p>\n 4.O znacz\u0105cym potencjale frekwencyjnym<\/p>\n <\/p>\n Na stypendia scenariuszowe w 2021 roku przeznaczono 500 tysi\u0119cy z\u0142otych<\/strong> (podobnie jak w zesz\u0142ym roku). Powinno si\u0119 to prze\u0142o\u017cy\u0107 na oko\u0142o 15 dofinansowanych projekt\u00f3w.<\/p>\n W ka\u017cdej kategorii mo\u017cna ubiega\u0107 si\u0119 maksymalnie o 40\u00a0000 z\u0142.<\/strong> (Dolna granica to 15\u00a0000 z\u0142.)<\/p>\n Tradycyjnie stypendium scenariuszowe w momencie sprzeda\u017cy scenariusza podlega ca\u0142kowitemu zwrotowi, bez wzgl\u0119du na cen\u0119 zbycia.<\/p>\n W przypadku otrzymania stypendium b\u0119dzie ono wyp\u0142acane w dw\u00f3ch ratach:<\/p>\n – I rata, 70%<\/strong> kwoty, po podpisaniu umowy;<\/p>\n – II rata, 30%<\/strong> kwoty, po z\u0142o\u017ceniu scenariusza i akceptacji merytorycznej raportu ko\u0144cowego;<\/p>\n <\/p>\n Ponownie o stypendium scenariuszowe mog\u0105 ubiega\u0107 si\u0119 tylko osoby posiadaj\u0105ce w dorobku film wyprodukowany na podstawie scenariusza ich autorstwa<\/strong> (lub wsp\u00f3\u0142autorstwa) lub posiadaj\u0105ce znacz\u0105cy dorobek literacki b\u0105d\u017a dziennikarski.<\/p>\n Mo\u017cna sk\u0142ada\u0107 jeden wniosek na dofinansowanie procesu tworzenia oryginalnego scenariusza, czyli nie mo\u017cna sk\u0142ada\u0107 gotowego scenariusza ani adaptacji (chyba, \u017ce si\u0119 jest autorem pierwowzoru lub naby\u0142o si\u0119 do niego prawa).<\/p>\n <\/p>\n Do wniosku o stypendium scenariuszowe nale\u017cy do\u0142\u0105czy\u0107:<\/p>\n 1.Streszczenie (max. 1800 znak\u00f3w)<\/p>\n 2.O\u015bwiadczenie o wy\u0142\u0105czno\u015bci posiadania autorskich praw maj\u0105tkowych<\/p>\n 3.Opis walor\u00f3w artystycznych i ekonomicznych\u00a0 (max. 5\u00a0400 znak\u00f3w)<\/p>\n 4.Opis oczekiwanych przez scenarzyst\u0119 rezultat\u00f3w (max. 5\u00a0400 znak\u00f3w)<\/p>\n 5.Dokumentacj\u0119 dotychczasowego dorobku artystycznego\u00a0 (max. 5\u00a0400 znak\u00f3w)<\/p>\n 6.List intencyjny od potencjalnego re\u017cysera (opcjonalne)<\/p>\n 7.List intencyjny od historyka (obligatoryjne w kategorii projekt\u00f3w historycznych)<\/p>\n 8.Treatment (15-20 stron)<\/p>\n 9.Dwie sceny dialogowe<\/p>\n 10.CV tw\u00f3rcy<\/p>\n 11.Eksplikacja scenarzysty<\/p>\n 12.Plan pracy<\/p>\n \u00a0<\/strong><\/p>\n Po raz drugi w programach operacyjnych pojawia si\u0119 priorytet X \u2013 Development scenariuszowy przeznaczony dla producent\u00f3w dbaj\u0105cych o proces tworzenia scenariusza.<\/p>\n <\/p>\n O dotacj\u0119 w ramach developmentu scenariuszowego mog\u0105 ubiega\u0107 si\u0119 tylko i wy\u0142\u0105cznie producenci<\/strong> pe\u0142nometra\u017cowych film\u00f3w fabularnych, dokumentalnych lub animowanych.<\/p>\n Uzyskane w ramach programu \u015brodki mo\u017cna przeznaczy\u0107 na dofinansowanie procesu tworzenia scenariusza (pisanie, script doctoring, konsultacje, warsztaty itp.)<\/strong> oraz poszukiwanie finansowych partner\u00f3w przysz\u0142ej produkcji.<\/p>\n Tak samo jak w przypadku stypendi\u00f3w scenariuszowych powstaj\u0105cy scenariusz musi by\u0107 oryginalny, chyba \u017ce scenarzysta jest autorem pierwowzoru lub zosta\u0142y nabyte autorskie prawa maj\u0105tkowe do utworu.<\/p>\n <\/p>\n Wnioski o development scenariuszowy sk\u0142ada si\u0119 w trybie ci\u0105g\u0142ym, bez ogl\u0105dania si\u0119 na terminy sesji. Komisja oceniaj\u0105ca zbiera si\u0119 gdy zostan\u0105 z\u0142o\u017cone co najmniej 3 wnioski.<\/p>\n <\/p>\n W ramach developmentu scenariuszowego mo\u017cna rozwija\u0107 trzy rodzaje film\u00f3w:<\/p>\n 1.autorskie;<\/p>\n 2.o tematyce historycznej;<\/p>\n 3.dla m\u0142odego widza lub widowni familijnej;<\/p>\n <\/p>\n Na program zosta\u0142y przeznaczone 3 miliony z\u0142otych<\/strong> (podobnie jak w zesz\u0142ym roku) .<\/p>\n Dla film\u00f3w fabularnych, historycznych, animowanych i familijnych mo\u017cna ubiega\u0107 si\u0119 maksymalnie o 60\u00a0000 z\u0142otych<\/strong>. Dla film\u00f3w dokumentalnych g\u00f3rna granica wynosi 50\u00a0000 z\u0142otych.<\/p>\n Podobnie jak w przypadku stypendi\u00f3w scenariuszowych w przypadku sprzeda\u017cy praw do scenariusza dotacja podlega ca\u0142kowitemu zwrotowi.<\/p>\n Dofinansowanie b\u0119dzie wyp\u0142acane w dw\u00f3ch ratach:<\/p>\n – I rata, 90%<\/strong>, po podpisaniu umowy z PISF;<\/p>\n – II rata, 10%<\/strong>, po z\u0142o\u017ceniu scenariusza i akceptacji merytorycznej raportu ko\u0144cowego;<\/p>\n <\/p>\n Dokumenty wymagane przy sk\u0142adaniu wniosku o development scenariuszowy:<\/p>\n 1.Dane teleadresowe i dokumenty rejestrowe producenta;<\/p>\n 2.Okre\u015blenie wysoko\u015bci i formy wnioskowanego dofinansowania;<\/p>\n 3.Termin realizacji przedsi\u0119wzi\u0119cia;<\/p>\n 4.Wskazanie \u017ar\u00f3de\u0142 finansowania;<\/p>\n 5.Wysoko\u015b\u0107 i \u017ar\u00f3d\u0142a wk\u0142adu w\u0142asnego producenta;<\/p>\n 6.Wysoko\u015b\u0107 i \u017ar\u00f3d\u0142a wk\u0142adu finansowego pochodz\u0105cego ze \u015brodk\u00f3w publicznych;<\/p>\n 7.Treatment;<\/p>\n 8.Przyk\u0142adowa scena dialogowa (tylko dla film\u00f3w fabularnych);<\/p>\n 9.Streszczenie (max. 1800 znak\u00f3w);<\/p>\n 10.Opis walor\u00f3w artystycznych i ekonomicznych, w przypadku filmu trudnego uzasadnienie takiej kwalifikacji (max. 5400 znak\u00f3w);<\/p>\n 11.Kosztorys;<\/p>\n 12.Informacja o dzia\u0142alno\u015bci producenta;<\/p>\n 13.CV i opis dorobku scenarzysty (max 5400 znak\u00f3w);<\/p>\n 14.Lista szczeg\u00f3\u0142owych dzia\u0142a\u0144 zaplanowanych do realizacji;<\/p>\n 15.Umowa na stworzenie scenariusza oraz nabycia praw do scenariusza lub umowa opcji; umowa nabycia praw do pierwowzoru literackiego (w przypadku adaptacji);<\/p>\n 16.Listy intencyjne, kopie um\u00f3w i dokumenty rejestrowe koproducent\u00f3w;<\/p>\n 17.Wykaz wniosk\u00f3w producenta w PISF;<\/p>\n 18.List intencyjny od przysz\u0142ego re\u017cysera (opcjonalnie);<\/p>\n 19.List intencyjny od historyka (obligatoryjne w kategorii projekt\u00f3w historycznych).<\/p>\n <\/p>\nStypendia scenariuszowe<\/strong><\/h2>\n
Terminy<\/strong><\/h3>\n
Rodzaje projekt\u00f3w<\/strong><\/h3>\n
Finanse<\/strong><\/h3>\n
Kto si\u0119 mo\u017ce ubiega\u0107?<\/strong><\/h3>\n
Jakie dokumenty s\u0105 potrzebne?<\/strong><\/h3>\n
\u00a0<\/strong>Development scenariuszowy<\/strong><\/h2>\n
Dla kogo?<\/strong><\/h3>\n
Terminy<\/strong><\/h3>\n
Rodzaje projekt\u00f3w<\/strong><\/h3>\n
Finanse<\/strong><\/h3>\n
Jakie dokumenty s\u0105 potrzebne?<\/strong><\/h3>\n
Status quo<\/strong><\/h2>\n