Warning: Declaration of Jetpack_IXR_Client::query() should be compatible with IXR_Client::query(...$args) in /home/wejertyj/ftp/_wizytowka_old/public/wp-content/plugins/jetpack/class.jetpack-ixr-client.php on line 0

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/wejertyj/ftp/_wizytowka_old/public/wp-content/plugins/jetpack/class.jetpack-ixr-client.php:0) in /home/wejertyj/ftp/_wizytowka_old/public/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1794

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/wejertyj/ftp/_wizytowka_old/public/wp-content/plugins/jetpack/class.jetpack-ixr-client.php:0) in /home/wejertyj/ftp/_wizytowka_old/public/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1794

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/wejertyj/ftp/_wizytowka_old/public/wp-content/plugins/jetpack/class.jetpack-ixr-client.php:0) in /home/wejertyj/ftp/_wizytowka_old/public/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1794

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/wejertyj/ftp/_wizytowka_old/public/wp-content/plugins/jetpack/class.jetpack-ixr-client.php:0) in /home/wejertyj/ftp/_wizytowka_old/public/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1794

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/wejertyj/ftp/_wizytowka_old/public/wp-content/plugins/jetpack/class.jetpack-ixr-client.php:0) in /home/wejertyj/ftp/_wizytowka_old/public/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1794

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/wejertyj/ftp/_wizytowka_old/public/wp-content/plugins/jetpack/class.jetpack-ixr-client.php:0) in /home/wejertyj/ftp/_wizytowka_old/public/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1794

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/wejertyj/ftp/_wizytowka_old/public/wp-content/plugins/jetpack/class.jetpack-ixr-client.php:0) in /home/wejertyj/ftp/_wizytowka_old/public/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1794

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/wejertyj/ftp/_wizytowka_old/public/wp-content/plugins/jetpack/class.jetpack-ixr-client.php:0) in /home/wejertyj/ftp/_wizytowka_old/public/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1794
{"id":1799,"date":"2021-12-27T23:22:44","date_gmt":"2021-12-27T23:22:44","guid":{"rendered":"https:\/\/przygodyscenarzysty.pl\/?p=1799"},"modified":"2021-12-27T23:22:44","modified_gmt":"2021-12-27T23:22:44","slug":"stypendia-scenariuszowe-pisf-2022","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/przygodyscenarzysty.pl\/2021\/12\/27\/stypendia-scenariuszowe-pisf-2022\/","title":{"rendered":"Stypendia scenariuszowe PISF 2022"},"content":{"rendered":"

Tradycyjnie na prze\u0142omie roku prezentuj\u0119 wam wypis z trybu naboru i wyboru wniosk\u00f3w dla program\u00f3w b\u0119d\u0105cych szczeg\u00f3lnie w sferze zainteresowa\u0144 scenarzyst\u00f3w: stypendi\u00f3w scenariuszowych<\/strong> oraz developmentu scenariuszowego<\/strong>. Jednak po raz pierwszy tworz\u0119 ten wpis z uczuciem bezsilno\u015bci i bezcelowo\u015bci<\/strong>.<\/p>\n

W stosunku do zesz\u0142ego roku nast\u0105pi\u0142a jedna, za to kluczowa zmiana \u2013 stypendium o jakie mo\u017ce ubiega\u0107 si\u0119 scenarzysta zosta\u0142o zmniejszone z 40\u00a0000 do 10\u00a0000 z\u0142otych<\/strong>.\u00a0 Nale\u017cy sobie zda\u0107 pytanie czy w takiej formie dalsze istnienie tego programu ma jakikolwiek sens?<\/p>\n

 <\/p>\n

Wszystko dro\u017ceje, tylko praca scenarzyst\u00f3w tanieje<\/strong><\/h3>\n

Powy\u017cszym zdaniem J\u0119drzej Napiecek, m\u0142ody, zdolny tw\u00f3rca, autor \u015bwietnej ksi\u0105\u017cki \u201eKr\u00f3l, kt\u00f3ry uciek\u0142\u201d, potencjalny beneficjent stypendium scenariuszowego, skwitowa\u0142 t\u0105 zmian\u0119. I trudno si\u0119 z nim nie zgodzi\u0107. Po raz kolejny my, scenarzy\u015bci, jeste\u015bmy tymi, na kt\u00f3rych si\u0119 oszcz\u0119dza, kt\u00f3rych pracy si\u0119 nie szanuje, z kt\u00f3rymi nikt si\u0119 nie liczy.<\/strong><\/p>\n

Dziesi\u0119\u0107 tysi\u0119cy z\u0142otych nie tylko nie stanowi adekwatnego wynagrodzenia za napisanie scenariusza, ale w wielu przypadkach nie pokrywa nawet koszt\u00f3w jego stworzenia! Mo\u017cna opowiada\u0107, \u017ce scenarzy\u015bcie wystarczy do pracy papier i o\u0142\u00f3wek lub komputer i Internet, ale jednocze\u015bnie oczekuj\u0105c wspania\u0142ych, oryginalnych, g\u0142\u0119boko wchodz\u0105cych w temat tekst\u00f3w, trzeba mie\u0107 \u015bwiadomo\u015b\u0107, \u017ce takowe potrzebuj\u0105 miesi\u0119cy pracy, licznych podr\u00f3\u017cy, spotka\u0144, docierania do \u017ar\u00f3de\u0142, zdobywania materia\u0142\u00f3w, nabywania praw. Wprowadzona zmiana m\u00f3wi jedno \u2013 to wszystko powy\u017cej nie ma sensu.<\/strong><\/p>\n

Kiedy\u015b napisa\u0142em artyku\u0142 zatytu\u0142owany \u201eCzego potrzebuje scenarzysta?\u201d<\/strong><\/a>. Do wskazanego w nim czasu dzisiaj dopisa\u0142bym jeszcze jedno – szacunku dla jego pracy<\/strong>.<\/p>\n

 <\/p>\n

Stypendia scenariuszowe<\/strong><\/h2>\n

 <\/p>\n

Terminy<\/strong><\/h3>\n

W 2022 roku tradycyjnie planowane s\u0105 trzy sesje naboru:<\/p>\n

Sesja 1: 24.01 \u2013 28.01.2022<\/strong><\/p>\n

Sesja 2:\u00a0 25.04 \u2013 29.04.2022<\/strong><\/p>\n

Sesja 3:\u00a0 22.08 \u201326.8.2022<\/strong><\/p>\n

Scenarzy\u015bci mog\u0105 wnioskowa\u0107 o stypendium w ka\u017cdej sesji.<\/p>\n

 <\/p>\n

Rodzaje projekt\u00f3w<\/strong><\/h3>\n

O dofinansowanie mog\u0105 ubiega\u0107 si\u0119 projekty pe\u0142nometra\u017cowe (fabularne, dokumentalne, animowane), kt\u00f3re mo\u017cna przypasowa\u0107 do jednej z poni\u017cszych kategorii:<\/p>\n

1. Autorskie;<\/p>\n

2. O tematyce historycznej;<\/p>\n

3. Dla m\u0142odego widza lub widowni familijnej;<\/p>\n

4. O znacz\u0105cym potencjale frekwencyjnym;<\/p>\n

 <\/p>\n

Finanse<\/strong><\/h3>\n

Na stypendia scenariuszowe w 2021 roku przeznaczono 500 tysi\u0119cy z\u0142otych (podobnie jak w ostatnich dw\u00f3ch latach).<\/p>\n

W ka\u017cdej kategorii mo\u017cna ubiega\u0107 si\u0119 maksymalnie o 10\u00a0000 z\u0142.<\/strong><\/p>\n

Tradycyjnie stypendium scenariuszowe w momencie sprzeda\u017cy scenariusza podlega ca\u0142kowitemu zwrotowi, bez wzgl\u0119du na cen\u0119 zbycia.<\/p>\n

W przypadku otrzymania stypendium b\u0119dzie ono wyp\u0142acane w dw\u00f3ch ratach:<\/p>\n

– I rata, 70% kwoty, po podpisaniu umowy;<\/p>\n

– II rata, 30% kwoty, po z\u0142o\u017ceniu scenariusza i akceptacji merytorycznej raportu ko\u0144cowego;<\/p>\n

 <\/p>\n

Kto si\u0119 mo\u017ce ubiega\u0107?<\/strong><\/h3>\n

Tradycyjnie o stypendium scenariuszowe mog\u0105 ubiega\u0107 si\u0119 tylko osoby posiadaj\u0105ce w dorobku film wyprodukowany na podstawie scenariusza<\/strong> ich autorstwa (lub wsp\u00f3\u0142autorstwa) lub posiadaj\u0105ce znacz\u0105cy dorobek literacki b\u0105d\u017a dziennikarski.<\/p>\n

Mo\u017cna sk\u0142ada\u0107 jeden wniosek na dofinansowanie procesu tworzenia oryginalnego scenariusza, czyli nie mo\u017cna sk\u0142ada\u0107 gotowego scenariusza ani adaptacji (chyba, \u017ce si\u0119 jest autorem pierwowzoru lub naby\u0142o si\u0119 do niego prawa).<\/p>\n

 <\/p>\n

Jakie dokumenty s\u0105 potrzebne?<\/strong><\/h3>\n

Do wniosku o stypendium scenariuszowe nale\u017cy do\u0142\u0105czy\u0107:<\/p>\n

1. Streszczenie (max. 1800 znak\u00f3w);<\/p>\n

2. O\u015bwiadczenie o wy\u0142\u0105czno\u015bci posiadania autorskich praw maj\u0105tkowych;<\/p>\n

3. Opis walor\u00f3w artystycznych i ekonomicznych;<\/p>\n

4. Opis oczekiwanych przez scenarzyst\u0119 rezultat\u00f3w;<\/p>\n

5. Dokumentacj\u0119 dotychczasowego dorobku artystycznego;<\/p>\n

6. List intencyjny od potencjalnego re\u017cysera (opcjonalne);<\/p>\n

7. List intencyjny od historyka (obligatoryjne w kategorii projekt\u00f3w historycznych);<\/p>\n

8. Treatment (15-20 stron);<\/p>\n

9. Dwie sceny dialogowe;<\/p>\n

10. CV tw\u00f3rcy;<\/p>\n

11. Eksplikacja scenarzysty;<\/p>\n

12. Plan pracy;<\/p>\n

\u00a0<\/strong><\/p>\n

Development scenariuszowy<\/strong><\/h2>\n

 <\/p>\n

Dla kogo?<\/strong><\/h3>\n

O dotacj\u0119 w ramach developmentu scenariuszowego mog\u0105 ubiega\u0107 si\u0119 tylko i wy\u0142\u0105cznie producenci<\/u> <\/strong>pe\u0142nometra\u017cowych film\u00f3w fabularnych, dokumentalnych lub animowanych.<\/p>\n

Uzyskane w ramach programu \u015brodki mo\u017cna przeznaczy\u0107 na dofinansowanie procesu tworzenia scenariusza (pisanie, script doctoring, konsultacje, warsztaty itp.) oraz poszukiwanie finansowych partner\u00f3w przysz\u0142ej produkcji.<\/p>\n

Tak samo jak w przypadku stypendi\u00f3w scenariuszowych powstaj\u0105cy scenariusz musi by\u0107 oryginalny, chyba \u017ce scenarzysta jest autorem pierwowzoru lub zosta\u0142y nabyte autorskie prawa maj\u0105tkowe do utworu.<\/p>\n

 <\/p>\n

Terminy<\/strong><\/h3>\n

Wnioski o development scenariuszowy sk\u0142ada si\u0119 w trybie ci\u0105g\u0142ym, bez ogl\u0105dania si\u0119 na terminy sesji. Komisja oceniaj\u0105ca zbiera si\u0119 gdy zostan\u0105 z\u0142o\u017cone co najmniej 3 wnioski.<\/p>\n

 <\/p>\n

Rodzaje projekt\u00f3w<\/strong><\/h3>\n

W ramach developmentu scenariuszowego mo\u017cna rozwija\u0107 trzy rodzaje film\u00f3w:<\/p>\n

1. Autorskie;<\/p>\n

2. \u00a0O tematyce historycznej;<\/p>\n

3. Dla m\u0142odego widza lub widowni familijnej;<\/p>\n

 <\/p>\n

Finanse<\/strong><\/h3>\n

Na program zosta\u0142y przeznaczone 3 miliony z\u0142otych (podobnie jak w ostatnich dw\u00f3ch latach).<\/p>\n

Dla film\u00f3w fabularnych, historycznych, animowanych i familijnych mo\u017cna ubiega\u0107 si\u0119 maksymalnie o 60\u00a0000 z\u0142otych<\/strong>. Dla film\u00f3w dokumentalnych g\u00f3rna granica wynosi 50\u00a0000 z\u0142otych.<\/p>\n

Podobnie jak w przypadku stypendi\u00f3w scenariuszowych w przypadku sprzeda\u017cy praw do scenariusza dotacja podlega ca\u0142kowitemu zwrotowi.<\/p>\n

Dofinansowanie b\u0119dzie wyp\u0142acane w dw\u00f3ch ratach:<\/p>\n

– I rata, 90%, po podpisaniu umowy z PISF;<\/p>\n

– II rata, 10%, po z\u0142o\u017ceniu scenariusza i akceptacji merytorycznej raportu ko\u0144cowego;<\/p>\n

 <\/p>\n

Jakie dokumenty s\u0105 potrzebne?<\/strong><\/h3>\n

Dokumenty wymagane przy sk\u0142adaniu wniosku o development scenariuszowy:<\/p>\n

1. Dane teleadresowe i dokumenty rejestrowe producenta;<\/p>\n

2. Okre\u015blenie wysoko\u015bci i formy wnioskowanego dofinansowania;<\/p>\n

3. Termin realizacji przedsi\u0119wzi\u0119cia;<\/p>\n

4. Wskazanie \u017ar\u00f3de\u0142 finansowania;<\/p>\n

5. Wysoko\u015b\u0107 i \u017ar\u00f3d\u0142a wk\u0142adu w\u0142asnego producenta;<\/p>\n

6. Wysoko\u015b\u0107 i \u017ar\u00f3d\u0142a wk\u0142adu finansowego pochodz\u0105cego ze \u015brodk\u00f3w publicznych;<\/p>\n

7. Treatment;<\/p>\n

8. Przyk\u0142adowa scena dialogowa (tylko dla film\u00f3w fabularnych);<\/p>\n

9. Streszczenie (max. 1800 znak\u00f3w);<\/p>\n

10. Opis walor\u00f3w artystycznych i ekonomicznych, w przypadku filmu trudnego uzasadnienie takiej kwalifikacji;<\/p>\n

11. Kosztorys;<\/p>\n

12. Informacja o dzia\u0142alno\u015bci producenta;<\/p>\n

13. CV i opis dorobku scenarzysty (max 5400 znak\u00f3w);<\/p>\n

14. Lista szczeg\u00f3\u0142owych dzia\u0142a\u0144 zaplanowanych do realizacji;<\/p>\n

15. Umowa na stworzenie scenariusza oraz nabycia praw do scenariusza lub umowa opcji; umowa nabycia praw do pierwowzoru literackiego (w przypadku adaptacji);<\/p>\n

16. Listy intencyjne, kopie um\u00f3w i dokumenty rejestrowe koproducent\u00f3w;<\/p>\n

17. Wykaz wniosk\u00f3w producenta w PISF;<\/p>\n

18. List intencyjny od przysz\u0142ego re\u017cysera (opcjonalnie);<\/p>\n

19. List intencyjny od historyka (obligatoryjne w kategorii projekt\u00f3w historycznych).<\/p>\n

 <\/p>\n

Zainteresowanych zach\u0119cam do odwiedzenia stron PISF i szczeg\u00f3\u0142ow\u0105 lektur\u0119 trybu naboru (W tym miejscu<\/strong><\/a>).<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Tradycyjnie na prze\u0142omie roku prezentuj\u0119 wam wypis z trybu naboru i wyboru wniosk\u00f3w dla program\u00f3w b\u0119d\u0105cych szczeg\u00f3lnie w sferze zainteresowa\u0144 scenarzyst\u00f3w: stypendi\u00f3w scenariuszowych oraz developmentu scenariuszowego. Jednak po raz pierwszy tworz\u0119 ten wpis z uczuciem bezsilno\u015bci i bezcelowo\u015bci. W stosunku do zesz\u0142ego roku nast\u0105pi\u0142a jedna, za to kluczowa zmiana \u2013 stypendium o jakie mo\u017ce ubiega\u0107…<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":174,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"spay_email":"","footnotes":"","jetpack_publicize_message":""},"categories":[5],"tags":[228,50,226,450,227],"jetpack_featured_media_url":"https:\/\/i0.wp.com\/przygodyscenarzysty.pl\/wp-content\/uploads\/2019\/02\/pisf-logo.png?fit=596%2C450&ssl=1","jetpack_publicize_connections":[],"jetpack-related-posts":[{"id":1570,"url":"https:\/\/przygodyscenarzysty.pl\/2021\/01\/16\/stypendia-scenariuszowe-pisf-2021\/","url_meta":{"origin":1799,"position":0},"title":"Stypendia scenariuszowe PISF 2021","date":"16\/01\/2021","format":false,"excerpt":"Polski Instytut Sztuki Filmowej og\u0142osi\u0142 tryb naboru i wyboru wniosk\u00f3w dla wszystkich swoich program\u00f3w operacyjnych na rok 2021. Poni\u017cej przedstawiam szczeg\u00f3\u0142y dotycz\u0105ce dw\u00f3ch najwa\u017cniejszych priorytet\u00f3w z punktu widzenia scenarzyst\u00f3w: stypendi\u00f3w scenariuszowych i developmentu scenariuszowego. \u00a0 Stypendia scenariuszowe Terminy W 2021 roku tradycyjnie planowane s\u0105 trzy sesje naboru: Sesja 1:\u00a0 08.02\u2026","rel":"nofollow","context":"W \"Aktualno\u015bci\"","img":{"src":"","width":0,"height":0},"classes":[]},{"id":173,"url":"https:\/\/przygodyscenarzysty.pl\/2019\/02\/03\/stypendia-scenariuszowe-pisf-2019\/","url_meta":{"origin":1799,"position":1},"title":"Stypendia scenariuszowe PISF 2019","date":"03\/02\/2019","format":false,"excerpt":"Po kilku miesi\u0105cach niepewno\u015bci, dyskusji i plotek Rada Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej na posiedzeniu 31 stycznia ostatecznie zatwierdzi\u0142a Programy Operacyjne na 2019. Dla scenarzyst\u00f3w najwa\u017cniejsz\u0105 informacj\u0105 jest utrzymanie stypendi\u00f3w scenariuszowych. Bardzo du\u017co m\u00f3wi\u0142o si\u0119, \u017ce Polski Instytut Sztuki Filmowej, pod nowym przewodnictwem dyrektora Rados\u0142awa \u015amigulskiego, zrezygnuje ze stypendi\u00f3w scenariuszowych. Argumentem\u2026","rel":"nofollow","context":"W \"Aktualno\u015bci\"","img":{"src":"","width":0,"height":0},"classes":[]},{"id":946,"url":"https:\/\/przygodyscenarzysty.pl\/2020\/01\/05\/stypendia-scenariuszowe-pisf-2020\/","url_meta":{"origin":1799,"position":2},"title":"Stypendia scenariuszowe PISF 2020","date":"05\/01\/2020","format":false,"excerpt":"Podobnie jak w zesz\u0142ym roku uchwaleniu Program\u00f3w Operacyjnych PISF towarzyszy\u0142o du\u017ce zamieszanie. Dyrektor Rados\u0142aw \u015amigulski i przewodnicz\u0105cy Rady Instytutu\u00a0Rafa\u0142\u00a0Wieczy\u0144ski przerzucali si\u0119 o\u015bwiadczeniami t\u0142umacz\u0105cymi op\u00f3\u017anienie win\u0105 drugiej strony. Najwa\u017cniejsze jednak, \u017ce w decyduj\u0105cym momencie uda\u0142o si\u0119 wszystkim zainteresowanym wypracowa\u0107 porozumienie i przedstawi\u0107 zasady funkcjonowania najistotniejszego elementu sk\u0142adowego finansowania polskiej kinematografii. Dla\u2026","rel":"nofollow","context":"W \"Aktualno\u015bci\"","img":{"src":"","width":0,"height":0},"classes":[]}],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/przygodyscenarzysty.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1799"}],"collection":[{"href":"https:\/\/przygodyscenarzysty.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/przygodyscenarzysty.pl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/przygodyscenarzysty.pl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/przygodyscenarzysty.pl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=1799"}],"version-history":[{"count":3,"href":"https:\/\/przygodyscenarzysty.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1799\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":1802,"href":"https:\/\/przygodyscenarzysty.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1799\/revisions\/1802"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/przygodyscenarzysty.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media\/174"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/przygodyscenarzysty.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=1799"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/przygodyscenarzysty.pl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=1799"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/przygodyscenarzysty.pl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=1799"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}