Warning: Declaration of Jetpack_IXR_Client::query() should be compatible with IXR_Client::query(...$args) in /home/wejertyj/ftp/_wizytowka_old/public/wp-content/plugins/jetpack/class.jetpack-ixr-client.php on line 0

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/wejertyj/ftp/_wizytowka_old/public/wp-content/plugins/jetpack/class.jetpack-ixr-client.php:0) in /home/wejertyj/ftp/_wizytowka_old/public/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1794

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/wejertyj/ftp/_wizytowka_old/public/wp-content/plugins/jetpack/class.jetpack-ixr-client.php:0) in /home/wejertyj/ftp/_wizytowka_old/public/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1794

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/wejertyj/ftp/_wizytowka_old/public/wp-content/plugins/jetpack/class.jetpack-ixr-client.php:0) in /home/wejertyj/ftp/_wizytowka_old/public/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1794

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/wejertyj/ftp/_wizytowka_old/public/wp-content/plugins/jetpack/class.jetpack-ixr-client.php:0) in /home/wejertyj/ftp/_wizytowka_old/public/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1794

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/wejertyj/ftp/_wizytowka_old/public/wp-content/plugins/jetpack/class.jetpack-ixr-client.php:0) in /home/wejertyj/ftp/_wizytowka_old/public/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1794

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/wejertyj/ftp/_wizytowka_old/public/wp-content/plugins/jetpack/class.jetpack-ixr-client.php:0) in /home/wejertyj/ftp/_wizytowka_old/public/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1794

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/wejertyj/ftp/_wizytowka_old/public/wp-content/plugins/jetpack/class.jetpack-ixr-client.php:0) in /home/wejertyj/ftp/_wizytowka_old/public/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1794

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/wejertyj/ftp/_wizytowka_old/public/wp-content/plugins/jetpack/class.jetpack-ixr-client.php:0) in /home/wejertyj/ftp/_wizytowka_old/public/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1794
{"id":543,"date":"2019-05-27T09:48:54","date_gmt":"2019-05-27T09:48:54","guid":{"rendered":"https:\/\/przygodyscenarzysty.pl\/?p=543"},"modified":"2020-04-17T14:37:38","modified_gmt":"2020-04-17T14:37:38","slug":"jak-napisac-intrygujacy-logline","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/przygodyscenarzysty.pl\/2019\/05\/27\/jak-napisac-intrygujacy-logline\/","title":{"rendered":"Jak napisa\u0107 intryguj\u0105cy logline?"},"content":{"rendered":"

Scenariusz jest p\u00f3\u0142produktem. Narz\u0119dziem, podstawowym i najwa\u017cniejszym, ale tylko narz\u0119dziem, do stworzenia finalnego produktu jakim jest film (lub serial). Dlatego zadaniem scenarzysty, opr\u00f3cz tworzenia wci\u0105gaj\u0105cych, emocjonalnych opowie\u015bci, jest tak\u017ce walka o ich realizacj\u0119. By do tego dosz\u0142o trzeba znale\u017a\u0107 i przekona\u0107 ludzi zdolnych to zrobi\u0107. Nim jednak ktokolwiek spojrzy na nasze 90 stron ci\u0119\u017ckiej pracy musi najpierw zosta\u0107 zaintrygowany nasz\u0105 histori\u0105.<\/strong> Dlatego zniewalaj\u0105cy logline jest tak wa\u017cny.<\/p>\n

 <\/p>\n

Co to jest logline?\u00a0<\/strong><\/h3>\n

Logline nie ma swojego polskiego t\u0142umaczenia. Mo\u017cna go zdefiniowa\u0107 nast\u0119puj\u0105co:<\/p>\n

\n

\u201eLogline to jedno-, dwuzdaniowa sentencja okre\u015blaj\u0105ca bohatera, konflikt i stawk\u0119 twojej historii\u201d<\/em><\/p>\n<\/blockquote>\n

By to dobrze zobrazowa\u0107 sp\u00f3jrzmy na przyk\u0142ad logline\u2019u filmu \u201eSiedem\u201d:<\/p>\n

\n

\u201eTwo detectives, a rookie and a veteran, attempt to catch a serial killer who uses seven deadly sins as his modus operandi befor he kills again.\u201d<\/em><\/p>\n

\u201eDw\u00f3ch detektyw\u00f3w, \u017c\u00f3\u0142todzi\u00f3b i weteran, pr\u00f3buje z\u0142apa\u0107 seryjnego morderc\u0119, u\u017cywaj\u0105cego siedmiu grzech\u00f3w g\u0142\u00f3wnych jako modus operandi, zanim dokona kolejnego morderstwa.\u201d<\/em><\/p>\n<\/blockquote>\n

Jest tutaj wszystko co jest potrzebne w intryguj\u0105cym loglinie:<\/p>\n

PROTAGONISTA + CEL + ANTAGONISTA i PRZESZKODY + STAWKA + CZYNNIK WYR\u00d3\u017bNIAJ\u0104CY<\/strong><\/p>\n

\"\"<\/p>\n

Poni\u017cej postaram si\u0119 roz\u0142o\u017cy\u0107 te punkty na czynniki pierwsze i przeanalizowa\u0107 na podanym przyk\u0142adzie „Siedem”.<\/p>\n

 <\/p>\n

Protagonista<\/strong><\/h3>\n

Wszystko zaczyna si\u0119 od bohatera. Twoim pierwszym zadaniem prezentuj\u0105c logline jest przedstawi\u0107 osob\u0119 kt\u00f3rej fascynuj\u0105c\u0105 histori\u0119 opowiadasz. Potrzebujesz jak najdok\u0142adniej j\u0105 opisa\u0107, u\u017cywaj\u0105c jak najmniejszej ilo\u015bci s\u0142\u00f3w<\/strong>. Dlatego nie marnuj miejsca na podawanie imienia protagonisty, kt\u00f3re odbiorcy nic nie m\u00f3wi (chyba, \u017ce twoim bohaterem jest Freddie Mercury, Abraham Lincoln czy Kazimierz Deyna, a wi\u0119c powszechnie znana posta\u0107 historyczna), a spr\u00f3buj uwypukli\u0107 jego zaw\u00f3d, pozycj\u0119 spo\u0142eczn\u0105 albo cech\u0119 osobowo\u015bciow\u0105. Warto r\u00f3wnie\u017c pomy\u015ble\u0107 nad jakim\u015b soczystym przymiotnikiem, kt\u00f3ry jeszcze lepiej scharakteryzuje twojego bohatera i by\u0107 mo\u017ce wyr\u00f3\u017cni go z t\u0142umu podobnych postaci (dobrze dzia\u0142a ironia i przeciwie\u0144stwo).<\/p>\n

Sp\u00f3jrzmy na przyk\u0142ad:<\/p>\n

\n

\u201eTwo detectives, a rookie and a veteran\u2026\u201d<\/em><\/p>\n

\u201eDw\u00f3ch detektyw\u00f3w, \u017c\u00f3\u0142todzi\u00f3b i weteran\u2026\u201d<\/em><\/p>\n<\/blockquote>\n

\u00a0<\/em><\/p>\n

Jakie informacje dostajemy?<\/p>\n

    \n
  • G\u0142\u00f3wnych protagonist\u00f3w jest dw\u00f3ch<\/li>\n
  • S\u0105 policjantami, detektywami (z dalszej cz\u0119\u015bci logline\u2019u wynika, \u017ce s\u0105 z wydzia\u0142u zab\u00f3jstw)<\/li>\n
  • Jeden jest pocz\u0105tkuj\u0105cy, drugi do\u015bwiadczony<\/li>\n<\/ul>\n

    Czy mo\u017cemy sobie tych bohater\u00f3w wyobrazi\u0107? Z \u0142atwo\u015bci\u0105. Widzieli\u015bmy takich duet\u00f3w mn\u00f3stwo.<\/p>\n

    \"\"<\/p>\n

     <\/p>\n

    Cel protagonisty<\/strong><\/h3>\n

    Kiedy mamy ju\u017c bohatera trzeba da\u0107 mu co\u015b do roboty. Co\u015b wa\u017cnego, konkretnego i trudnego do osi\u0105gni\u0119cia. Cel, kt\u00f3ry nap\u0119dza ca\u0142\u0105 twoj\u0105 histori\u0119.<\/p>\n

    W \u201eSiedem\u201d wygl\u0105da to tak:<\/p>\n

    \n

    \u201e\u2026attempt to catch a serial killer\u2026\u201d<\/em><\/p>\n

    \u201e\u2026pr\u00f3buje z\u0142apa\u0107 seryjnego morderc\u0119\u2026\u201d<\/em><\/p>\n<\/blockquote>\n

    \u00a0<\/em><\/p>\n

    Wed\u0142ug prawide\u0142 coachingowych (i \u017cyciowych do\u015bwiadcze\u0144) wyznaczany cel powinien by\u0107:<\/p>\n

      \n
    • prosty<\/strong>, w rozumieniu konkretny, pozbawiony dwuznaczno\u015bci, \u0142atwy do zapami\u0119tania<\/li>\n
    • mierzalny<\/strong>, czyli musi da\u0107 si\u0119 jasno okre\u015bli\u0107 kiedy cel zosta\u0142 zrealizowany<\/li>\n
    • osi\u0105galny<\/strong>, czyli bez wzgl\u0119du jak trudne jest zadanie, musi by\u0107 ono wykonalne<\/li>\n
    • okre\u015blony w czasie<\/strong>, czyli sens jego wykonania powinien mie\u0107 termin wa\u017cno\u015bci<\/li>\n<\/ul>\n

      Zadanie postawione przed detektywami w \u201eSiedem\u201d bezwzgl\u0119dnie spe\u0142nia te kryteria (mo\u017ce z wyj\u0105tkiem \u201eokre\u015blenia w czasie\u201d, ale stawka \u2013 zapobiegni\u0119cie kolejnemu morderstwu \u2013 narzuca wykonawstwo celu w mo\u017cliwie najszybszym czasie).<\/p>\n

       <\/p>\n

      Antagonista i przeszkody<\/strong><\/h3>\n

      Aaron Sorkin<\/strong> twierdzi, \u017ce bohater rodzi si\u0119 z przeszk\u00f3d<\/strong> (i intencji, ale to ju\u017c temat na inne opowiadanie). Do ich wygenerowania potrzebny jest silny i intryguj\u0105cy antagonista. Jego istnienie, potencja\u0142 i zagro\u017cenie jakie ze sob\u0105 niesie powinni\u015bmy zasugerowa\u0107 ju\u017c w loglinie.<\/p>\n

       <\/p>\n

      \n

      \u201e\u2026a serial killer who uses seven deadly sins as his modus operandi\u2026\u201d<\/em><\/p>\n

      \u201e\u2026 seryjnego morderc\u0119, u\u017cywaj\u0105cego siedmiu grzech\u00f3w g\u0142\u00f3wnych jako modus operandi\u2026\u201d<\/em><\/p>\n<\/blockquote>\n

      \u00a0<\/em><\/p>\n

      Seryjny morderca, szczeg\u00f3lnie w kulturze ameryka\u0144skiej, jest klasycznym archetypem postaci nios\u0105cym ze sob\u0105 du\u017cy baga\u017c skojarze\u0144 i oczekiwa\u0144. Od razu sugeruje rodzaj zagro\u017cenia i skal\u0119 trudno\u015bci. Do tego zosta\u0142 wyposa\u017cony w cech\u0119 charakterystyczn\u0105, odr\u00f3\u017cniaj\u0105c\u0105 go od tysi\u0105ca podobnych postaci z przesz\u0142o\u015bci \u2013 nietypowy modus operandi oparty na siedmiu grzechach g\u0142\u00f3wnych. Dzi\u0119ki temu otrzymujemy sugesti\u0119 intryguj\u0105cego przeciwnika, kt\u00f3ry jest w stanie stworzy\u0107 szereg trudnych przeszk\u00f3d dla bohater\u00f3w i spowodowa\u0107, \u017ce stawka b\u0119dzie niesamowicie wysoka.<\/strong><\/p>\n

      \"\"<\/p>\n

       <\/p>\n

      Stawka<\/strong><\/h3>\n

      Stawka musi by\u0107 wysoka, pilna i przekonywuj\u0105ca<\/strong>. Musi budzi\u0107 emocje. Musi by\u0107 warta wysi\u0142ku bohatera. Musi przykuwa\u0107 uwag\u0119 odbiorcy.<\/p>\n

      Tak jak na poni\u017cszym przyk\u0142adzie:<\/p>\n

      \n

      \u201e\u2026 befor he kills again.\u201d<\/em><\/p>\n

      \u201e\u2026 zanim dokona kolejnego morderstwa.\u201d<\/em><\/p>\n<\/blockquote>\n

       <\/p>\n

      Dodatkowym elementem skutecznie podbijaj\u0105cym stawk\u0119 jest presja czasu<\/strong>. \u201e\u2026Zanim dokona kolejnego morderstwa\u201d \u2013 oczywistym jest, \u017ce bohaterowie musz\u0105 si\u0119 spieszy\u0107, a ka\u017cda ich pomy\u0142ka, op\u00f3\u017anienie mo\u017ce nie\u015b\u0107 ze sob\u0105 tragiczne konsekwencje.<\/p>\n

       <\/p>\n

      Czynnik wyr\u00f3\u017cniaj\u0105cy<\/strong><\/h3>\n

      Warto r\u00f3wnie\u017c pami\u0119ta\u0107 by wyr\u00f3\u017cni\u0107 element, kt\u00f3ry \u015bwiadczy o oryginalno\u015bci naszego pomys\u0142u. Mo\u017ce to by\u0107 cecha g\u0142\u00f3wnego bohatera, nietypowe zadanie, zaskakuj\u0105ca stawka lub niezwyk\u0142y \u015bwiat opowie\u015bci. Wszystko co mo\u017ce przyci\u0105gn\u0105\u0107 uwag\u0119 odbiorcy jest na wag\u0119 z\u0142ota.<\/p>\n

      W omawianym przyk\u0142adzie \u201eSiedem\u201d jest to oczywi\u015bcie spos\u00f3b dzia\u0142ania mordercy:<\/p>\n

      \n

      \u201e.. uses seven deadly sins as his modus operandi\u2026\u201d<\/em><\/p>\n

      \u201e\u2026 u\u017cywaj\u0105cego siedmiu grzech\u00f3w g\u0142\u00f3wnych jako modus operandi\u2026\u201d<\/em><\/p>\n<\/blockquote>\n

      Bez tych o\u015bmiu s\u0142\u00f3w logline\u00a0Andrew Kevina Walkera<\/strong> przeszed\u0142by zapewne kompletnie niezauwa\u017cony.<\/p>\n

       <\/p>\n

      Co jeszcze dzia\u0142a?<\/strong><\/h3>\n

      Zadaniem logline\u2019u jest wzbudzenie u odbiorcy ch\u0119ci przeczytania scenariusza<\/strong>. Dlatego musisz wy\u0142o\u017cy\u0107 wszystkie najwa\u017cniejsze elementy historii (kto jest protagonist\u0105? Jaki ma cel? Z kim i czym musi si\u0119 zmierzy\u0107? Jaka jest stawka?), ale jednocze\u015bnie nie pr\u00f3buj opowiedzie\u0107 wszystkiego co uznajesz za ciekawe, tak by przekaz pozosta\u0142 klarowny i nieprzyt\u0142aczaj\u0105cy.<\/p>\n

      Nie zdradzaj zako\u0144czenia, niech finalny twist b\u0119dzie mi\u0142ym zaskoczeniem dla czytaj\u0105cego tw\u00f3j tekst.<\/p>\n

      Zmuszaj bohatera do robienia rzeczy, kt\u00f3rych nie chce, nie potrafi lub nie lubi robi\u0107.<\/p>\n

      Zderzaj zwyczajnych ludzi z niesamowitym \u015bwiatem i na odwr\u00f3t \u2013 nietypowych bohater\u00f3w ze zwyk\u0142\u0105, otaczaj\u0105c\u0105 nas codzienno\u015bci\u0105.<\/p>\n

      Pami\u0119taj ka\u017cde s\u0142owo si\u0119 liczy, dobieraj je bardzo precyzyjnie!<\/p>\n

       <\/p>\n

      Przyk\u0142ady<\/strong><\/h3>\n

      Kilka przyk\u0142ad\u00f3w dobrych logline\u2019\u00f3w:<\/p>\n

      Dramat:<\/p>\n

      \n

      \u201eA depressed suburban father in a mid-life crisis, decides to turn his hectic life around after becoming infatuated with his daughter\u2019s attractive friend.\u201d<\/em><\/p>\n<\/blockquote>\n

      (American Beauty)<\/p>\n

       <\/p>\n

      Dramat wi\u0119zienny:<\/p>\n

      \n

      \u201eTwo imprisoned men bond over a numer of years, finding solace and eventual redemption through acts of common decency.\u201d<\/em><\/p>\n<\/blockquote>\n

      (Skazani na Shawshank)<\/p>\n

       <\/p>\n

      Dramat spo\u0142eczny:<\/p>\n

      \n

      \u201eAn aspiring author during the civil rights movement of the 1960s decides to write a book detailing the African-American maid\u2019s point of view on the white families for which they work, and the hardships the go through on a daily basis.\u201d<\/em><\/p>\n<\/blockquote>\n

      (S\u0142u\u017c\u0105ce)<\/p>\n

       <\/p>\n

      Thriller:<\/p>\n

      \n

      \u201eA young FBI cadet must confide in an incarcerated and manipulative killer to receive his help on catching another serial killer who skins his victims.\u201d<\/em><\/p>\n<\/blockquote>\n

      (Milczenie owiec)<\/p>\n

      \u00a0<\/em><\/p>\n

      Komedia:<\/p>\n

      \n

      \u201eA Las Vegas-set comedy centered around three groomsmen who lose their about-to-bewed buddy during their drunken misadventures, then must retrace their steps in order to find him.\u201d<\/em><\/p>\n<\/blockquote>\n

      (Kac Vegas)<\/p>\n

       <\/p>\n

      Przygodowy:<\/p>\n

      \n

      \u201eBrave blacksmith Will teams up with eccentric pirate Jack Sparrow to save his love, the governor\u2019s daughter, from Jack\u2019s former pirate allies, who are now undead.\u201d<\/em><\/p>\n<\/blockquote>\n

      (Piraci z Karaib\u00f3w. Kl\u0105twa Czarnej Per\u0142y)<\/p>\n

       <\/p>\n

      Western:<\/p>\n

      \n

      \u201eWith the help of a German bounty hunter, a freed slave sets out to rescue his wife from a brutal Mississippi plantation owner.\u201d<\/em><\/p>\n<\/blockquote>\n

      (Django)<\/p>\n

       <\/p>\n

      Animacja:<\/p>\n

      \n

      \u201eIn a city of anthropomorphic animals, a rookie bunny cop and a cynical con artist fox must work together to uncover a conspiracy.\u201d<\/em><\/p>\n<\/blockquote>\n

      (Zwierzogr\u00f3d)<\/p>\n

       <\/p>\n

      Horror:<\/p>\n

      \n

      \u201eGroup of bullied kids band together to destroy a shape-shifting monster, which disguises itself as a clown and preys on the children of Derry, their small Maine town.\u201d<\/em><\/p>\n<\/blockquote>\n

      (To)<\/p>\n

       <\/p>\n

      \"\"<\/p>\n

      Niezb\u0119dnik scenarzysty<\/strong><\/h3>\n

      \u017baden producent nie chce przegapi\u0107 fascynuj\u0105cej historii i wi\u0105\u017c\u0105cej si\u0119 z ni\u0105 szansy na Oscara, Z\u0142ot\u0105 Palm\u0119 czy rekordy box office\u2019owe. Jednocze\u015bnie chcia\u0142by ograniczy\u0107 ryzyko marnowania czasu na opowie\u015b\u0107, kt\u00f3ra od pocz\u0105tku nie rokuje. Dlatego nim si\u0119gnie po ca\u0142y scenariusz woli wcze\u015bniej rzuci\u0107 okiem na logline<\/strong>, us\u0142ysze\u0107 kr\u00f3tki pitch<\/strong>, zapozna\u0107 si\u0119 z one pagerem<\/strong> lub synopsisem<\/strong>, przeczyta\u0107 treatment<\/strong>. I w ten spos\u00f3b ka\u017cde z tych ogniw staje si\u0119 jednocze\u015bnie platform\u0105 sprzeda\u017cow\u0105 naszej idei i egzaminem jej jako\u015bci. Dlatego praca nad nimi jest r\u00f3wnie wa\u017cna jak nad samym scenariuszem.<\/p>\n

      Powy\u017cszy wpis jest pierwszym z nowego cyklu, zatytu\u0142owanego Niezb\u0119dnik scenarzysty<\/strong>, w kt\u00f3rym b\u0119d\u0119 chcia\u0142 przybli\u017cy\u0107 wam zasady tworzenia wszystkich wymienionych tutaj element\u00f3w. W kolumnie po prawej stronie wyodr\u0119bni\u0142em osobn\u0105 kategori\u0119 by wszystko by\u0142o \u0142atwo dost\u0119pne i od razu pod r\u0119k\u0105.<\/p>\n

       <\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

      Scenariusz jest p\u00f3\u0142produktem. Narz\u0119dziem, podstawowym i najwa\u017cniejszym, ale tylko narz\u0119dziem, do stworzenia finalnego produktu jakim jest film (lub serial). Dlatego zadaniem scenarzysty, opr\u00f3cz tworzenia wci\u0105gaj\u0105cych, emocjonalnych opowie\u015bci, jest tak\u017ce walka o ich realizacj\u0119. By do tego dosz\u0142o trzeba znale\u017a\u0107 i przekona\u0107 ludzi zdolnych to zrobi\u0107. Nim jednak ktokolwiek spojrzy na nasze 90 stron ci\u0119\u017ckiej pracy…<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":546,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"spay_email":"","footnotes":"","jetpack_publicize_message":""},"categories":[128,3],"tags":[131,132,129,130,7,8,9,133],"jetpack_featured_media_url":"https:\/\/i2.wp.com\/przygodyscenarzysty.pl\/wp-content\/uploads\/2019\/05\/jak-napisa.jpg?fit=945%2C756&ssl=1","jetpack_publicize_connections":[],"jetpack-related-posts":[{"id":1211,"url":"https:\/\/przygodyscenarzysty.pl\/2020\/05\/05\/one-pager-wizytowka-twojego-scenariusza\/","url_meta":{"origin":543,"position":0},"title":"One Pager \u2013 wizyt\u00f3wka twojego scenariusza","date":"05\/05\/2020","format":false,"excerpt":"Wszystko zaczyna si\u0119 od pomys\u0142u, kt\u00f3ry szybko przybiera form\u0119 logline\u2019u. Z czasem jednozdaniowy opis naszej historii rozrasta si\u0119 do jednostronicowego synopsisu. On, po roz\u0142o\u017ceniu na poszczeg\u00f3lne etapy przeradza si\u0119 w kilkustronicowe streszczenie, kt\u00f3re z biegiem czasu zamienia si\u0119 w kilkunastostronicowy treatment, cz\u0119sto jeszcze rozcz\u0142onkowywany na kilkadziesi\u0105t punkt\u00f3w drabinki scenariuszowej. Na\u2026","rel":"nofollow","context":"W \"Niezb\u0119dnik scenarzysty\"","img":{"src":"","width":0,"height":0},"classes":[]},{"id":896,"url":"https:\/\/przygodyscenarzysty.pl\/2019\/11\/24\/synopsis-wszystko-co-warto-wiedziec\/","url_meta":{"origin":543,"position":1},"title":"Synopsis - wszystko co warto wiedzie\u0107","date":"24\/11\/2019","format":false,"excerpt":"Tworzenie nowych cykl\u00f3w (takich jak na przyk\u0142ad Pierwsza scena) jest fascynuj\u0105ce, ale by mia\u0142y one racj\u0119 bytu (i nazwy) musz\u0105 by\u0107 kontynuowane. Dlatego dzisiaj chcia\u0142bym powr\u00f3ci\u0107 do Niezb\u0119dnika scenarzysty, serii zapocz\u0105tkowanej wpisem dotycz\u0105cym logline\u2019u i przedstawi\u0107 wam zasady tworzenia synopsisu. \u00a0 Czym jest synopsis? O ile logline i treatment s\u0105\u2026","rel":"nofollow","context":"W \"Niezb\u0119dnik scenarzysty\"","img":{"src":"","width":0,"height":0},"classes":[]},{"id":728,"url":"https:\/\/przygodyscenarzysty.pl\/2019\/08\/07\/tvn-discovery-talents-jak-to-dziala\/","url_meta":{"origin":543,"position":2},"title":"TVN Discovery Talents - jak to dzia\u0142a?","date":"07\/08\/2019","format":false,"excerpt":"1 lipca tego roku rozpocz\u0119\u0142a dzia\u0142alno\u015b\u0107 specjalna platforma przeznaczona dla scenarzyst\u00f3w - TVN Discovery Talents. To dobry moment by si\u0119 jej bli\u017cej przyjrze\u0107 i odpowiedzie\u0107 na pytania o funkcjonalno\u015b\u0107, za\u0142o\u017cenia, zalety i wady. Zapraszam! \u00a0 TVN Discovery Talents - co to jest? O TVN Discovery Talents pierwszy raz us\u0142ysza\u0142em (i\u2026","rel":"nofollow","context":"W \"Aktualno\u015bci\"","img":{"src":"","width":0,"height":0},"classes":[]}],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/przygodyscenarzysty.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/543"}],"collection":[{"href":"https:\/\/przygodyscenarzysty.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/przygodyscenarzysty.pl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/przygodyscenarzysty.pl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/przygodyscenarzysty.pl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=543"}],"version-history":[{"count":12,"href":"https:\/\/przygodyscenarzysty.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/543\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":1184,"href":"https:\/\/przygodyscenarzysty.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/543\/revisions\/1184"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/przygodyscenarzysty.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media\/546"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/przygodyscenarzysty.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=543"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/przygodyscenarzysty.pl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=543"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/przygodyscenarzysty.pl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=543"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}