Warning: Declaration of Jetpack_IXR_Client::query() should be compatible with IXR_Client::query(...$args) in /home/wejertyj/ftp/_wizytowka_old/public/wp-content/plugins/jetpack/class.jetpack-ixr-client.php on line 0

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/wejertyj/ftp/_wizytowka_old/public/wp-content/plugins/jetpack/class.jetpack-ixr-client.php:0) in /home/wejertyj/ftp/_wizytowka_old/public/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1794

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/wejertyj/ftp/_wizytowka_old/public/wp-content/plugins/jetpack/class.jetpack-ixr-client.php:0) in /home/wejertyj/ftp/_wizytowka_old/public/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1794

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/wejertyj/ftp/_wizytowka_old/public/wp-content/plugins/jetpack/class.jetpack-ixr-client.php:0) in /home/wejertyj/ftp/_wizytowka_old/public/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1794

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/wejertyj/ftp/_wizytowka_old/public/wp-content/plugins/jetpack/class.jetpack-ixr-client.php:0) in /home/wejertyj/ftp/_wizytowka_old/public/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1794

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/wejertyj/ftp/_wizytowka_old/public/wp-content/plugins/jetpack/class.jetpack-ixr-client.php:0) in /home/wejertyj/ftp/_wizytowka_old/public/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1794

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/wejertyj/ftp/_wizytowka_old/public/wp-content/plugins/jetpack/class.jetpack-ixr-client.php:0) in /home/wejertyj/ftp/_wizytowka_old/public/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1794

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/wejertyj/ftp/_wizytowka_old/public/wp-content/plugins/jetpack/class.jetpack-ixr-client.php:0) in /home/wejertyj/ftp/_wizytowka_old/public/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1794

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/wejertyj/ftp/_wizytowka_old/public/wp-content/plugins/jetpack/class.jetpack-ixr-client.php:0) in /home/wejertyj/ftp/_wizytowka_old/public/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1794
{"id":674,"date":"2019-07-16T11:38:35","date_gmt":"2019-07-16T11:38:35","guid":{"rendered":"https:\/\/przygodyscenarzysty.pl\/?p=674"},"modified":"2019-07-16T12:20:02","modified_gmt":"2019-07-16T12:20:02","slug":"kameralne-lato-czyli-warto-rozmawiac","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/przygodyscenarzysty.pl\/2019\/07\/16\/kameralne-lato-czyli-warto-rozmawiac\/","title":{"rendered":"Kameralne Lato, czyli warto rozmawia\u0107"},"content":{"rendered":"

Jednym z moich tegorocznych postanowie\u0144 by\u0142a cz\u0119stsza obecno\u015b\u0107 na festiwalach filmowych. Dlatego, po krakowskiej OFF Camerze<\/em><\/a>, zdecydowa\u0142em si\u0119 odwiedzi\u0107 Radom, gdzie w dniach 6-13 lipca odby\u0142a si\u0119 dwunasta edycja Kameralnego Lata<\/em>.<\/span><\/p>\n

Okazja by\u0142a tym zacniejsza, \u017ce w tym roku organizatorzy postanowili wzmocni\u0107 sekcj\u0119 Industry oraz wprowadzi\u0107 pitchingi scenariuszy. \u015awietna sposobno\u015b\u0107 by przekona\u0107 si\u0119 co scenarzystom obecnie w duszy gra.<\/span><\/p>\n

\"\"<\/p>\n

Z kim debiutowa\u0107?<\/b><\/span><\/h3>\n

Pierwszym wydarzeniem w kt\u00f3rym wzi\u0105\u0142em udzia\u0142 by\u0142 panel pod bardzo chwytliwym tytu\u0142em \u201eZ kim debiutowa\u0107?\u201d. Odpowied\u017a na tak postawione pytanie prowadz\u0105ca rozmow\u0119 Anna Wr\u00f3blewska<\/strong> stara\u0142a si\u0119 uzyska\u0107 od Jerzego Kapu\u015bci\u0144skiego<\/strong> – dyrektora artystycznego Studia Munka, Ewy Szwarc<\/strong> – producentki zwi\u0105zanej obecnie z redakcj\u0105 dokumentaln\u0105 Telewizji Polskiej, Magdy Kami\u0144skiej<\/strong> – reprezentuj\u0105cej firm\u0119 Balapolis i \u0141ukasza D\u0142ugo\u0142\u0119ckiego<\/strong> – z fundacji filmowej NUR. <\/span><\/p>\n

Trudno od godzinnej, lu\u017anej pogadanki oczekiwa\u0107 ogromu niesamowicie odkrywczych informacji i porad, ale kilka rzeczy warto przytoczy\u0107:<\/span><\/p>\n

    \n
  • Wszyscy szukaj\u0105 ciekawych historii<\/strong>. Ju\u017c to par\u0119 razy s\u0142yszeli\u015bmy, prawda? Chocia\u017c na pewno prawdziwe, to stwierdzenie jest r\u00f3wnie\u017c piekielnie og\u00f3lne i r\u00f3\u017cnorodnie definiowalne.\u00a0 Czasami mi\u0142o by\u0142oby us\u0142ysze\u0107 od producenta, \u017ce szuka wsp\u00f3\u0142czesnej historii, dziej\u0105cej si\u0119 w mie\u015bcie powy\u017cej 500 000 mieszka\u0144c\u00f3w,\u00a0 <\/span>w gatunku komediodramatu eksploruj\u0105cego tematyk\u0119 m\u0142odych ludzi wchodz\u0105cych w doros\u0142o\u015b\u0107, opowiedzianej za pomoc\u0105 struktury tandemowej. Albo niskobud\u017cetowego horroru rozgrywanego w jeden lokacji przy maksimum pi\u0119ciu aktorach, czerpi\u0105cego inspiracj\u0119 z legend g\u00f3r \u015bwi\u0119tokrzyskich.\u00a0<\/span><\/li>\n
  • W Studiu Munka produkowanych jest 10 trzydziestek rocznie. Jerzy Kapu\u015bci\u0144ski bardzo chcia\u0142by zwi\u0119kszy\u0107 liczb\u0119 produkcji do pi\u0119tnastu<\/strong>, poniewa\u017c co roku trafia do nich oko\u0142o 70-80 scenariuszy i du\u017co ciekawych projekt\u00f3w musi zosta\u0107 odrzuconych.<\/span><\/li>\n
  • Program 60 minut b\u0119dzie kontynuowany przez jeszcze conajmniej 2 lata<\/strong>. <\/span><\/li>\n
  • Jerzy Kapu\u015bci\u0144ski bardzo broni\u0142 idei tworzenia film\u00f3w telewizyjnych<\/strong>. Uwa\u017ca, \u017ce to wa\u017cny krok na drodze do pe\u0142nego metra\u017cu, przyspiesza debiuty utalentowanych tw\u00f3rc\u00f3w. Wspomina\u0142 projekt Pokolenie 2000, jako znacz\u0105ce i nios\u0105ce wiele pozytywnych efekt\u00f3w wydarzenie filmowe. Jest bardzo zadowolony z\u00a0<\/span>pierwszych dw\u00f3ch film\u00f3w tego programu (\u201eEastern\u201d re\u017c. Piotr Adamski i \u201eSupernova\u201d re\u017c. Bartosz Kruhlik), mimo, \u017ce oba zak\u0142adany limit czasowy ostatecznie mocno przekroczy\u0142y i b\u0119d\u0105 funkcjonowa\u0107 jako pe\u0142ne metra\u017ce.<\/span><\/li>\n
  • Du\u017co emocji wzbudzi\u0142a rozmowa o nowym programie PISF dofinansowuj\u0105cym filmy mikrobud\u017cetowe. Jerzy Kapu\u015bci\u0144ski otwarcie powiedzia\u0142, \u017ce wed\u0142ug niego nie da si\u0119 zrobi\u0107 za 700 tysi\u0119cy z\u0142otych prawdziwego filmu pe\u0142nometra\u017cowego.<\/strong> Wspomnia\u0142, \u017ce zdarza\u0142y si\u0119 teatry telewizji z takimi bud\u017cetami, a na sze\u015b\u0107dziesi\u0105tki w Studiu Munka przeznaczaj\u0105 od 1 mln z\u0142 do 1,3 mln z\u0142. Magda Kami\u0144ska (producentka niskobud\u017cetowych film\u00f3w \u201eBaby Bump\u201d i \u201eWilko\u0142ak\u201d) uzna\u0142a, \u017ce jest to bardzo trudne i niekomfortowe, ale na pewno wykonalne, chocia\u017c wymagaj\u0105ce odpowiedniego scenariusza, niekonwencjonalnego podej\u015bcia i doskona\u0142ego zarz\u0105dzania czasem.<\/span><\/li>\n<\/ul>\n

     <\/p>\n

    Pitch!<\/b><\/span><\/h3>\n

    \"\"Umiej\u0119tne prezentowanie swojego projektu na publicznym forum to bardzo trudna sztuka. Szczeg\u00f3lnie dla scenarzyst\u00f3w, kt\u00f3rzy nie bez powodu \u015bwiadcz\u0105 prac\u0119 kt\u00f3r\u0105 mo\u017cna wykonywa\u0107 samemu, po\u015br\u00f3d zacisznych, w\u0142asnych, czterech \u015bcian, bez konieczno\u015bci nadmiernego kontaktu z otoczeniem. Jednak pr\u0119dzej czy p\u00f3\u017aniej przychodzi moment w kt\u00f3rym trzeba spr\u00f3bowa\u0107 zainteresowa\u0107 swoim scenariuszem kogo\u015b zdolnego do jego realizacji. Mo\u017cna wysy\u0142a\u0107 w \u015bwiat maile z nie\u015bmia\u0142ymi pr\u00f3bami zaintrygowania producent\u00f3w, ba, nawet trzeba, ale nic nie dzia\u0142a lepiej ni\u017c kontakt osobisty<\/strong>. Mo\u017cliwo\u015b\u0107 nie tylko zaprezentowania swojej historii, ale te\u017c siebie samego. To oczywi\u015bcie jest bro\u0144 obusieczna – czasami nerwy lub brak przygotowania mog\u0105 pogr\u0105\u017cy\u0107 nasz projekt, ale i tak widz\u0119 w tym wi\u0119cej korzy\u015bci ni\u017c strat. <\/span><\/p>\n

    Niewiele jest okazji do bezpo\u015bredniej prezentacji swojego scenariusza producentom w formie pitchu<\/strong>. Przy Script Fie\u015bcie \u015bwietnie funkcjonuje Pitch Fiesta, Akceleratory StoryLab.pro r\u00f3wnie\u017c ko\u0144cz\u0105 si\u0119 pitchingami, w tym roku na Nowych Horyzontach b\u0119d\u0105 prezentacje Atelier Scenariuszowego. I\u2026 To tyle. Nie przypominam sobie innych tego typu wydarze\u0144. Dlatego tak si\u0119 ucieszy\u0142em, \u017ce Kameralne Lato r\u00f3wnie\u017c wprowadzi\u0142o pitchingi do swojego programu. I chocia\u017c sam nic nie pitchowa\u0142em by\u0142 to g\u0142\u00f3wny pow\u00f3d dla kt\u00f3rego wybra\u0142em si\u0119 do Radomia. Warto popatrze\u0107 jak robi\u0105 to inni. Co \u015bwietnie dzia\u0142a, a czego lepiej unika\u0107\u2026<\/span><\/p>\n

    Pitchingi sk\u0142ada\u0142y si\u0119 z dw\u00f3ch cz\u0119\u015bci. W pierwszej scenarzy\u015bci prezentowali swoje scenariusze z nadziej\u0105 na znalezienie producent\u00f3w. W drugiej producenci prezentowali projekty w developmencie, kt\u00f3re potrzebuj\u0105 koproducent\u00f3w i dodatkowych \u017ar\u00f3de\u0142 finansowania.<\/span><\/p>\n

    <\/h4>\n

    Pitching scenariuszy<\/b><\/span><\/h4>\n

    Na scenie zaprezentowa\u0142o si\u0119 dziewi\u0119ciu scenarzyst\u00f3w:<\/span><\/p>\n

    Rafa\u0142 Samusik – \u201eInna dusza\u201d<\/span><\/p>\n

    Kasia Prus – \u201eJak mogli\u015bmy przegapi\u0107 t\u0119 niesamowit\u0105 histori\u0119 Andrei Barnes?\u201d<\/span><\/p>\n

    Artur Borowiecki – \u201eGranica\u201d<\/span><\/p>\n

    Bart\u0142omiej Karwowski – \u201eW imi\u0119 nieba\u201d<\/span><\/p>\n

    Dawid Walig\u00f3ra – \u201eDzie\u0144 milicjanta\u201d<\/span><\/p>\n

    Bartosz Pietryka – \u201eEco-Apokalipsa\u201d<\/span><\/p>\n

    Izabela Pacholec – \u201eThe Diamond Agent\u201d<\/span><\/p>\n

    Mateusz Gruca – \u201eUtopce\u201d<\/span><\/p>\n

    J\u0119drzej Napiecek – \u201eKr\u00f3l, kt\u00f3ry uciek\u0142\u201d<\/span><\/p>\n

    Zdecydowanie najlepiej wypad\u0142 J\u0119drzej Napiecek<\/strong>, kt\u00f3ry spokojnie sw\u00f3j pitch m\u00f3g\u0142by prezentowa\u0107 jako stand-up. By\u0142o naturalnie, dowcipnie i ironicznie. Je\u015bli w ten sam spos\u00f3b pisze (o czym \u0142atwo si\u0119 przekona\u0107 poniewa\u017c \u201eKr\u00f3l, kt\u00f3ry uciek\u0142\u201d niedawno ukaza\u0142 si\u0119 w formie ksi\u0105\u017ckowej) to je\u015bli tylko stworzy co\u015b chocia\u017cby minimalnie \u0142atwiejszego w produkcji (\u201eKr\u00f3l\u2026\u201d opowiada histori\u0119 elekcji, a nast\u0119pnie ucieczki Henryka Walezego) to szybko znajdzie producenta.<\/span><\/p>\n

    <\/h4>\n

    Pitching scenariuszy w developmencie<\/b><\/span><\/h4>\n

    Tutaj dominowa\u0142 pe\u0142en profesjonalizm. Ka\u017cdy prezentowany projekt mia\u0142 przygotowan\u0105 prezentacj\u0119, autorzy mogli liczy\u0107 na wsparcie producent\u00f3w i wida\u0107 by\u0142o, \u017ce prace nad wszystkimi przedsi\u0119wzi\u0119ciami s\u0105 zaawansowane.<\/span><\/p>\n

    Przed potencjalnymi koproducentami i przedstawicielami funduszy regionalnych prezentowane by\u0142y nast\u0119puj\u0105ce projekty:<\/span><\/p>\n

    \u201eJak polubi\u0107 potwora?\u201d<\/span><\/strong><\/p>\n

    Re\u017cyseria: Filip Hillesland<\/span><\/p>\n

    Scenariusz: Martyna Wojcieszek<\/span><\/p>\n

    Produkcja: Natalia \u0141odygowska, Mizar Films<\/span><\/p>\n

     <\/p>\n

    \u201eKolorowe \u0142zy\u201d<\/span><\/strong><\/p>\n

    re\u017cyseria: Karolina Bielawska<\/span><\/p>\n

    Scenariusz: Karolina Bielawska i Ma\u0142gorzata Gospodarek<\/span><\/p>\n

    Produkcja: Jerzy Kapu\u015bci\u0144ski, Studio Munka<\/span><\/p>\n

     <\/p>\n

    \u201eCz\u0142owiek\u201d<\/span><\/strong><\/p>\n

    Re\u017cyseria: Artur Wierzbicki<\/span><\/p>\n

    Scenariusz: Artur Wierzbicki<\/span><\/p>\n

    Produkcja: Przemys\u0142aw Mi\u0119kinia, Before My Eyes<\/span><\/p>\n

     <\/p>\n

    \u201eFair Play\u201d<\/span><\/strong><\/p>\n

    Re\u017cyseria: nie podano<\/span><\/p>\n

    scenariusz: Marcin Michalski<\/span><\/p>\n

    Produkcja: Aleksandra Michalska, Kosmos Production<\/span><\/p>\n

     <\/p>\n

    \u201eKr\u00f3lowe Tindera\u201d<\/span><\/strong><\/p>\n

    Re\u017cyseria: Denis Delic<\/span><\/p>\n

    scenariusz: Monika S\u0142awecka i Piotr Galon<\/span><\/p>\n

    Produkcja: Piotr Galon, Lightcraft Advertising<\/span><\/p>\n

     <\/p>\n

    \u201eZa du\u017cy na bajki\u201d<\/span><\/strong><\/p>\n

    Re\u017cyseria: Mateusz Rakowicz<\/span><\/p>\n

    Scenariusz: Agnieszka D\u0105browska<\/span><\/p>\n

    Produkcja: Miko\u0142aj Pokromski, Pokromski Studio<\/span><\/p>\n

     <\/p>\n

    \u201eNiezliczona ilo\u015b\u0107 najja\u015bniejszych barw\u201d<\/span><\/strong><\/p>\n

    Re\u017cyseria: Artur Wyrzykowski<\/span><\/p>\n

    scenariusz: Artur Wyrzykowski<\/span><\/p>\n

    Produkcja: Artur Wyrzykowski, Bold Humans<\/span><\/p>\n

     <\/p>\n

    \u201eBallady i romanse\u201d<\/span><\/strong><\/p>\n

    Re\u017cyseria: Julia Bui-Ngoc i Mai Bui-Ngoc<\/span><\/p>\n

    Scenariusz: Julia Bui-Ngoc i Mai Bui-Ngoc<\/span><\/p>\n

    Produkcja: Marta Szarzy\u0144ska, Szarobiuro Productions<\/span><\/p>\n

     <\/p>\n

    \u201eDelikatny balans terroru\u201d<\/span><\/strong><\/p>\n

    Re\u017cyseria: Jagoda Szelc<\/span><\/p>\n

    Scenariusz: Jagoda Szelc<\/span><\/p>\n

    Produkcja: \u0141ukasz D\u0142ugo\u0142\u0119cki, NUR<\/span><\/p>\n

     <\/p>\n

    \u201e\u0141owcy przyg\u00f3d\u201d<\/span><\/strong><\/p>\n

    re\u017cyseria: Krzysztof Komander<\/span><\/p>\n

    Scenariusz: Piotr Rzepka<\/span><\/p>\n

    Produkcja: Dagmara Piasecka, MD4<\/span><\/p>\n

     <\/p>\n

    Najwi\u0119ksze wra\u017cenie zrobi\u0142a na mnie prezentacja si\u00f3str Bui<\/strong>, kt\u00f3re przedstawi\u0142y sw\u00f3j pomys\u0142 na filmow\u0105 interpretacj\u0119 \u201eBallad i romans\u00f3w\u201d Adama Mickiewicza. Mocno trzymam kciuki za ten projekt. Wydaje mi si\u0119, \u017ce zderzenie klasyki polskiego romantyzmu z orientaln\u0105 i oryginaln\u0105 wizj\u0105 Wietnamek mo\u017ce da\u0107 piorunuj\u0105cy efekt. Jestem bardzo ciekaw scenariusza!<\/span><\/p>\n

    \"\"<\/p>\n

    Bardzo dobrze zapowiada si\u0119 r\u00f3wnie\u017c nowy projekt Jagody Szelc<\/strong> o przyjemnie niepokoj\u0105cym tytule \u201eDelikatny balans terroru\u201d. Ma szans\u0119 powsta\u0107 poruszaj\u0105cy, niejednoznaczny, przera\u017caj\u0105cy i bardzo artystyczny film dotykaj\u0105cy tematu cz\u0142owiecze\u0144stwa we wsp\u00f3\u0142czesnym \u015bwiecie. Mam nadziej\u0119, \u017ce poszukiwanie finansowania sko\u0144czy si\u0119 szybkim sukcesem.<\/span><\/p>\n

    \"\"<\/p>\n

    Na koniec, ku przestrodze, warto pami\u0119ta\u0107 by wszystko dok\u0142adnie sprawdzi\u0107 i przetestowa\u0107 przed pitchem. Przy prezentowaniu projektu „Fair Play” okaza\u0142o si\u0119, \u017ce wy\u015bwietlana prezentacja jest nieaktualna, co jeszcze mocniej zdenerwowa\u0142o pitchuj\u0105c\u0105 Aleksandr\u0119 Michalsk\u0105, wprowadzi\u0142o du\u017co chaosu i zrodzi\u0142o sporo pyta\u0144, na kt\u00f3re ju\u017c nie by\u0142o czasu odpowiedzie\u0107. Du\u017cy b\u0142\u0105d!<\/p>\n

     <\/p>\n

    Co\u015b dla producent\u00f3w<\/b><\/span><\/h3>\n

    \"\"B\u0119d\u0105c na miejscu wzi\u0105\u0142em r\u00f3wnie\u017c udzia\u0142 w dw\u00f3ch panelach skierowanych do producent\u00f3w:\u00a0 <\/span>\u201ePrzysz\u0142o\u015b\u0107 regionalnych funduszy filmowych w Polsce\u201d i \u201ePolski rynek VOD w praktyce\u201d<\/strong>. Oba by\u0142y do\u015b\u0107 interesuj\u0105ce, z delikatnym wskazaniem na ten pierwszy, w kt\u00f3rym obok przedstawicielek funduszy z Mazowsza, \u015al\u0105ska i \u0141odzi wzi\u0119li udzia\u0142 producenci – Klaudia \u015amieja<\/strong>, Maria Go\u0142o\u015b<\/strong> i Wojciech Stuchlik<\/strong>. Najbardziej dyskutowany by\u0142 problem ram czasowych dotacji z Fundusz\u00f3w.<\/span><\/p>\n

    Pieni\u0105dze w regionalnych funduszach pochodz\u0105 z jednostek samorz\u0105dowych. Wi\u0105\u017ce si\u0119 to z tym, \u017ce musz\u0105 by\u0107 rozliczone do ko\u0144ca roku kalendarzowego. Nab\u00f3r staruje w lutym, rozstrzygany jest dopiero w czerwcu, nast\u0119pnie jest negocjowana umowa. To wszystko trwa, a rozliczenia trzeba przedstawi\u0107 ju\u017c w listopadzie. Ryzyko niedope\u0142nienia formalno\u015bci jest du\u017ce, wi\u0119c producenci czasami rezygnuj\u0105. Je\u015bli \u017caden projekt z listy rezerwowej nie podejmie si\u0119 wykorzystania \u015brodk\u00f3w w jeszcze kr\u00f3tszym czasie to pieni\u0105dze wracaj\u0105 do samorz\u0105d\u00f3w, a te uznaj\u0105, \u017ce skoro nie zosta\u0142y wykorzystane, to nie ma zapotrzebowania i w nast\u0119pnym roku przekazuj\u0105 o tyle mniej<\/strong>. Wycofywanie pieni\u0119dzy z rynku to du\u017ca strata, warto pomy\u015ble\u0107 jak do tego nie dopu\u015bci\u0107. Osobi\u015bcie poleca\u0142bym umieszczanie na listach rezerwowych du\u017co film\u00f3w kr\u00f3tkometra\u017cowych. Jestem przekonany, \u017ce m\u0142odzi tw\u00f3rcy byliby w stanie si\u0119 bardzo szybko zorganizowa\u0107 i zrealizowa\u0107 kr\u00f3tki film w za\u0142o\u017conym czasie i bud\u017cecie<\/strong>. To by dobrze s\u0142u\u017cy\u0142o wszystkim.<\/span><\/p>\n

     <\/p>\n

    Rozmawiajmy!<\/b><\/span><\/h3>\n

    Nie bez powodu has\u0142em przewodnim festiwalu by\u0142o \u201erozmawiajmy!\u201d. Organizatorzy starali si\u0119 zapewni\u0107 jak najwi\u0119cej mo\u017cliwo\u015bci do interakcji mi\u0119dzy tw\u00f3rcami i producentami.<\/strong> Pitchingi, spotkania one to one, wsp\u00f3lne lunche, integruj\u0105ce afterparty, a wszystko w kameralnych i przyjaznych przestrzeniach Centrum Sztuki Wsp\u00f3\u0142czesnej Elektrownia. <\/span><\/p>\n

    Do poznawczej atmosfery festiwalu przy\u0142o\u017cy\u0142a si\u0119 r\u00f3wnie\u017c Sekcja M\u0142odych Producent\u00f3w KIPA<\/strong>, kt\u00f3ra zorganizowa\u0142a bardzo mi\u0142e \u015bniadanie networkingowe dla m\u0142odych tw\u00f3rc\u00f3w i producent\u00f3w. Swobodna atmosfera spotkania na \u015bwie\u017cym powietrzu wszystkim si\u0119 udzieli\u0142a i zaplanowana godzina okaza\u0142a si\u0119 absolutnie niewystarczaj\u0105ca.<\/span><\/p>\n

    By\u0142o naprawd\u0119 du\u017co okazji by si\u0119 pozna\u0107, porozmawia\u0107 i powymienia\u0107 do\u015bwiadczeniami.<\/strong> <\/span><\/p>\n

    We wst\u0119pie do festiwalowego katalogu Ada Bogdziewicz<\/strong>, Dyrektor Artystyczna Kameralnego Lata, napisa\u0142a:<\/span><\/p>\n

    \n

    \u201eNa Mazowszu potrzebne jest miejsce spotka\u0144 polskiej bran\u017cy fabularnej, ze szczeg\u00f3lnym uwzgl\u0119dnieniem przedstawicieli jej m\u0142odej generacji. Z jednej strony chcemy stworzy\u0107 platform\u0119 wymiany informacji na temat nowopowstaj\u0105cych projekt\u00f3w, kreatywn\u0105 przestrze\u0144 w kt\u00f3rej b\u0119d\u0105 zawi\u0105zywa\u0142y si\u0119 koprodukcje i nowe znajomo\u015bci, a z drugiej chcemy u\u0142atwi\u0107 wej\u015bcie na rynek pokoleniu m\u0142odych filmowc\u00f3w.\u201d<\/span><\/p>\n<\/blockquote>\n

    B\u0119d\u0105c na miejscu widzia\u0142em wielk\u0105 ch\u0119\u0107 spe\u0142nienia tych ambicji i my\u015bl\u0119, \u017ce z ka\u017cd\u0105 kolejn\u0105 edycj\u0105 ich realizacja b\u0119dzie coraz pe\u0142niejsza. Warto przekona\u0107 si\u0119 o tym na w\u0142asnej sk\u00f3rze. Do zobaczenia w przysz\u0142ym roku.<\/span><\/p>\n

     <\/p>\n

    Wyniki konkursu g\u0142\u00f3wnego<\/b><\/span><\/h3>\n

    Na koniec warto jeszcze wspomnie\u0107 o zwyci\u0119zcach Festiwalu. Jury w sk\u0142adzie Agnieszka Smoczy\u0144ska<\/strong>, Magdalena Kami\u0144ska<\/strong>, Anna Mucha<\/strong>, Radek \u0141adczuk<\/strong>, Wojciech Solarz<\/strong> i Marek \u015awiszcz<\/strong> zdecydowali, \u017ce najlepszym filmem w konkursie by\u0142a animacja w re\u017cyserii Tomasza Popakula<\/strong> \u201eAcid Rain\u201d. Nagrod\u0105 specjaln\u0105 otrzyma\u0142 Rafa\u0142 \u0141ysak<\/strong> za dokument \u201eMi\u0142o\u015b\u0107 bezwarunkowa\u201d. <\/span><\/p>\n

    Przyznano r\u00f3wnie\u017c nominacje do Nagr\u00f3d Polskiego Kina Niezale\u017cnego im. Jana Machulskiego:<\/span><\/p>\n

      \n
    • Damian Kocur w kategorii \u201eNajlepsza Re\u017cyseria\u201d za film \u201e1410\u201d,<\/span><\/li>\n
    • Piotr Milczarek w kategorii \u201eNajlepszy Scenariusz\u201d za film Deszcz\u201d,<\/span><\/li>\n
    • Stanis\u0142aw Cuske w kategorii \u201eNajlepsze zdj\u0119cia\u201d za filmy \u201eTama\u201d i \u201eKoniec sezonu\u201d,<\/span><\/li>\n
    • Sabina Filipowicz w kategorii \u201eNajlepszy monta\u017c\u201d za film \u201ePo\u0142\u0105czeni\u201d,<\/span><\/li>\n
    • \u201eMi\u0142o\u015b\u0107 bezwarunkowa\u201d w kategorii \u201eNajlepszy Film Dokumentalny\u201d,<\/span><\/li>\n
    • \u201eAcid Rain\u201d w kategorii \u201eNajlepszy Film Animowany\u201d<\/span><\/li>\n<\/ul>\n

      Gratulacje!<\/span><\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

      Jednym z moich tegorocznych postanowie\u0144 by\u0142a cz\u0119stsza obecno\u015b\u0107 na festiwalach filmowych. Dlatego, po krakowskiej OFF Camerze, zdecydowa\u0142em si\u0119 odwiedzi\u0107 Radom, gdzie w dniach 6-13 lipca odby\u0142a si\u0119 dwunasta edycja Kameralnego Lata. Okazja by\u0142a tym zacniejsza, \u017ce w tym roku organizatorzy postanowili wzmocni\u0107 sekcj\u0119 Industry oraz wprowadzi\u0107 pitchingi scenariuszy. \u015awietna sposobno\u015b\u0107 by przekona\u0107 si\u0119 co scenarzystom…<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":683,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"spay_email":"","footnotes":"","jetpack_publicize_message":""},"categories":[5,2],"tags":[159,161,158,25,160,8,9],"jetpack_featured_media_url":"https:\/\/i2.wp.com\/przygodyscenarzysty.pl\/wp-content\/uploads\/2019\/07\/PLAKAT_Kameralne-lato_6.jpg?fit=1028%2C1480&ssl=1","jetpack_publicize_connections":[],"jetpack-related-posts":[{"id":474,"url":"https:\/\/przygodyscenarzysty.pl\/2019\/05\/07\/serialcon-i-ani-slowa-o-story-grid\/","url_meta":{"origin":674,"position":0},"title":"SerialCon i ani s\u0142owa o Story Grid","date":"07\/05\/2019","format":false,"excerpt":"Drugi raz po raz pierwszy na festiwal filmowy do Krakowa ju\u017c nie pojad\u0119. Dlatego dzi\u015b intelektualnych analiz nie b\u0119dzie, zast\u0105pi je opowie\u015b\u0107 o tym, jak wyrwa\u0142em si\u0119 na wyczekiwane wakacje: Off Camer\u0119. Moja wsp\u00f3lniczka od marze\u0144 o literackiej s\u0142awie, Marta Kotarba, lat temu par\u0119 zatytu\u0142owa\u0142a swoj\u0105 sztuk\u0119 \"Semiperyferie\", czym na\u2026","rel":"nofollow","context":"W \"Przygody scenarzysty\"","img":{"src":"","width":0,"height":0},"classes":[]},{"id":1682,"url":"https:\/\/przygodyscenarzysty.pl\/2021\/04\/03\/konkurs-scenariuszowy-script-up-wyniki\/","url_meta":{"origin":674,"position":1},"title":"Konkurs scenariuszowy Script Up - wyniki!!!","date":"03\/04\/2021","format":false,"excerpt":"Wystartowali\u015bmy tu\u017c przed \u015bwi\u0119tami Bo\u017cego Narodzenia, ko\u0144czymy w przeddzie\u0144 Wielkanocy. Przypadek? I owszem, ale nie zmienia to faktu, \u017ce lubi\u0119 dawa\u0107 prezenty. W grudniu by\u0142 to podarek dla wszystkich pisz\u0105cych, teraz wyr\u00f3\u017cniona zostanie tylko jedna osoba. Tak, tak, trzy linijki ni\u017cej znajduje si\u0119 nazwisko zwyci\u0119zcy pierwszej edycji konkursu scenariuszowego Script\u2026","rel":"nofollow","context":"W \"Aktualno\u015bci\"","img":{"src":"","width":0,"height":0},"classes":[]},{"id":1033,"url":"https:\/\/przygodyscenarzysty.pl\/2020\/02\/25\/12-lekcji-scenariopisarstwa-od-krysty-wilson-cairns-1917\/","url_meta":{"origin":674,"position":2},"title":"12 lekcji scenariopisarstwa od Krysty Wilson-Cairns (\u201e1917\u201d)","date":"25\/02\/2020","format":false,"excerpt":"Film \u201e1917\u201d zrobi\u0142 na mnie du\u017ce wra\u017cenie. Oczywi\u015bcie przede wszystkim pod wzgl\u0119dem wizualnym (Roger Deakins!), ale i prac\u0119 scenariopisarsk\u0105 bardzo doceniam. Tym bardziej si\u0119 zdziwi\u0142em, \u017ce tak precyzyjny i przemy\u015blany scenariusz jest dzie\u0142em dw\u00f3jki debiutant\u00f3w. Tak, tak Sam Mendes, tw\u00f3rca m.in. \u201eAmerican Beauty\u201d, \u201eDrogi do zatracenia\u201d, \u201eSkyfall\u201d, \u201eSpectre\u201d, nigdy dot\u0105d\u2026","rel":"nofollow","context":"W \"Scenariopisarstwo\"","img":{"src":"","width":0,"height":0},"classes":[]}],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/przygodyscenarzysty.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/674"}],"collection":[{"href":"https:\/\/przygodyscenarzysty.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/przygodyscenarzysty.pl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/przygodyscenarzysty.pl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/przygodyscenarzysty.pl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=674"}],"version-history":[{"count":15,"href":"https:\/\/przygodyscenarzysty.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/674\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":696,"href":"https:\/\/przygodyscenarzysty.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/674\/revisions\/696"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/przygodyscenarzysty.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media\/683"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/przygodyscenarzysty.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=674"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/przygodyscenarzysty.pl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=674"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/przygodyscenarzysty.pl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=674"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}