Ostatnie dni 2019 roku postanowi\u0142em sp\u0119dzi\u0107 w towarzystwie jednego z moich ulubionych scenarzyst\u00f3w – Aarona Sorkina<\/strong>. W ramach cyklu \u201ePierwsza scena\u201d<\/strong> przyjrza\u0142em si\u0119 jego pracy przy „The Social Network<\/em>\u201d, kt\u00f3ra przynios\u0142a mu, mi\u0119dzy innymi, Oscara za najlepszy scenariusz adaptowany. Zapraszam!<\/p>\n <\/p>\n \u201eThe Social Network<\/em>\u201d w re\u017cyserii Davida Finchera<\/strong> mia\u0142 swoj\u0105 premier\u0119 w 2010 roku. Jest to adaptacja ksi\u0105\u017cki Bena Mezricha<\/strong> pt. \u201eThe Accidental Billionaires<\/em>\u201d i opowiada o powstaniu Facebooka oraz prawnym sporze jego za\u0142o\u017cyciela Marka Zuckerberga<\/strong> (Jesse Eisenberg) z bra\u0107mi Winklevoss<\/strong> (Armie Hammer) i Eduardo Saverinem<\/strong> (Andrew Garfield).<\/p>\n Autorem scenariusza, tak jak ju\u017c wy\u017cej wspomnia\u0142em, jest Aaron Sorkin. Scenarzysta ten s\u0142ynie z konstruowania \u015bwietnych, wiarygodnych i rozbudowanych dialog\u00f3w czego ca\u0142y tekst \u201eThe Social Network<\/em>\u201d jest doskona\u0142ym dowodem, a konkretny przyk\u0142ad mamy ju\u017c w pierwszej scenie.<\/p>\n I w\u0142a\u015bnie fakt, \u017ce to otwarcie w 100 procentach opiera si\u0119 na dialogu i jest diametralnie inne od tego o czym pisa\u0142em w pierwszym odcinku<\/a>, <\/b>w kt\u00f3rym, za spraw\u0105 Martina Scorsese<\/strong> i jego \u201eCh\u0142opc\u00f3w z ferajny<\/em>\u201d mieli\u015bmy p\u0119dz\u0105cy noc\u0105 samoch\u00f3d, umieraj\u0105cego faceta w baga\u017cniku i morderstwo z zimn\u0105 krwi\u0105 przy u\u017cyciu no\u017ca i pistoletu, by\u0142 czynnikiem decyduj\u0105cym przy wyborze przedmiotu analizy.<\/p>\n Obejrzyjcie:<\/p>\nCo analizuj\u0119?<\/b><\/h3>\n