Warunki uczestnictwa

W konkursie mogą wziąć udział osoby, które:

  1. Nie ukończyły 35 lat.
  2. Ukończyła studia scenariopisarskie co najmniej na poziomie licencjatu – jeśli się nie mylę licencjat można uzyskać tylko w Łódzkiej Szkole Filmowej. Uniemożliwia to start absolwentom Warszawskiej Szkoły Filmowej, Wytwórni scenariuszy przy WFDiF, Akademii Filmu i Telewizji, StoryLab.pro, Bahama films, Krakowskiej Szkoły Filmowej, AMA, Gdyńskiej Szkoły Filmowej, Wydziału Radia i Telewizji w Katowicach i mnóstwa mniejszych kursów i inicjatyw scenariopisarskich.

 

Wymagania względem scenariusza:

  1. Musi mieć objętość co najmniej 80 stron.
  2. Musi być poprawnie sformatowany (Courier 12).
  3. Nie może być obciążony prawami na rzecz osób trzecich.
  4. Nie mógł być publikowany w którymkolwiek z mediów.
  5. Nie może stanowić adaptacji utworu literackiego.

 

Termin

Scenariusze (wraz z wnioskiem zawierającym podstawowe dane i doświadczenia autora oraz krótki opis projektu) należy złożyć osobiście lub przesłać pocztą do siedziby Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej na ul. Kruczkowskiego 2 do 31 grudnia 2019 roku.

Do 15 stycznia następuje ocena formalna.

Do 31 marca ocena prac konkursowych przez komisję.

Do 30 kwietnia zostaną ogłoszone ostateczne wyniki konkursu.

 

Nagroda

Laureaci konkursu otrzymają nagrodę w wysokości 30 000 złotych (Więc łączna pula nagród może wynieść nawet 300 tysięcy złotych).

 

Komisja

Ostateczna decyzja o przyznaniu nagrody należy do Dyrektora Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej Radosława Śmigulskiego, który podejmie ją w oparciu o doradztwo specjalnie powołanej, jawnej komisji w skład której wejdą przedstawiciele PISF, instytucji kultury i środowisk twórczych.

 

Fajnie, ale…

Moja początkowa radość szybko zgasła, ponieważ już pierwszy punkt mnie z rywalizacji eliminuje – za kilka tygodni skończę 35 lat. Ale jestem stary!

Jeszcze bardziej żal mi drugiego warunku uczestnictwa – o konieczności posiadania licencjatu na studiach scenariopisarskich. Co prawda w moim przypadku jedyną przeszkodą jest metryka, ale znam mnóstwo świetnych scenarzystów którzy posiadają dużo ciekawych doświadczeń życiowych, bogate wszechstronne wykształcenie i cały czas poszerzają swoją wiedzę na różnych kursach i warsztatach scenariopisarskich rozsianych po całej Polsce, a przez brak jednego papierka nie będą mogli spróbować swoich sił w konkursie. Mocno wpłynie to na liczbę uczestników. Myślę, że będzie nie więcej niż 40-50 prac konkursowych (na Script Pro walczy od 170 do 220 tekstów…). Naprawdę szkoda.

Mam nadzieję, że Polski Instytut Sztuki Filmowej w przyszłych edycjach da szansę startu większej ilości pasjonatów pisania.