PRZYGODY SCENARZYSTY

czyli wytwórnia scenariopisarskich przypowieści i podpowiedzi

Menu
  • Strona główna
  • Projekty
  • O mnie
  • Warto
  • Kontakt
Menu

Konkurs scenariuszowy TVP „OdNowa”

Posted on 23/04/2020 by Maciej Słowiński

To będzie aktywny kwartał dla scenarzystów chcących spróbować swoich sił w konkursach scenariopisarskich. Do ScriptPro (termin nadsyłania zgłoszeń 31.05.20) i Script Wars (20.07.20) dołącza Konkurs scenariuszowy TVP „OdNowa”.

Telewizja Polska ogłaszając swój konkurs postanowiła iść na całość i utworzyć dwanaście różnych kategorii. Cztery dotyczą filmów fabularnych, osiem seriali (od premium po paradokumenty). Jest w czym wybierać!

Poniżej przedstawiam najważniejsze informacje dotyczące konkursu:

 

Podstawowe informacje

Termin

Termin nadsyłania zgłoszeń na konkurs we wszystkich kategoriach to 30.06.2020.

Wyniki poznamy 12 września 2020 roku.

 

Organizator

Organizatorem konkursu jest Telewizja Polska SA (TVP) – Agencja Kreacji Filmu i Serialu.

Laureatów w poszczególnych kategoriach wyłoni Komisja Konkursowa.

 

Uczestnicy

  • Osobami mogącymi dokonać zgłoszenia do konkursu są pełnoletnie osoby fizyczne, posiadające pełną zdolność do czynności prawnych.
  • Przesłane scenariusze muszą być oryginalne. Wyjątek jest gdy autor pierwowzoru literackiego jest równocześnie autorem scenariusza.
  • W konkursie mogą uczestniczyć pracownicy i współpracownicy Telewizji Polskiej SA.

 

Konkurs na scenariusze filmów fabularnych

Konkurs na scenariusze filmów fabularnych podzielony jest na cztery kategorie:

  • Film fabularny w oryginalny sposób opisujący okres stanu wojennego;
  • Film fabularny w oryginalny sposób opisujący okres transformacji 1989 roku;
  • Film fabularny bożonarodzeniowy z wyraźnie poprowadzonymi wątkami komediowymi;
  • Film fabularny wielkanocny z wyraźnie poprowadzonymi wątkami komediowymi;

Wymaganymi dokumentami, oprócz formularza zgłoszeniowego, są:

  • Scenariusz pełnometrażowego filmu fabularnego (grupa wiekowa 12+), o objętości między 70 a 120 stron;
  • Synopsis (streszczenie fabuły);

Przewidziana nagroda dla każdego laureata to 30 000 zł. Brutto. Warunkiem przyznania nagrody jest podpisanie umowy z organizatorem przenoszącej na niego autorskie prawa majątkowe wraz z wyłącznym prawem wykonywania i zezwalania na wykonywanie praw zależnych do scenariusza za wynagrodzeniem i na warunkach przez nich uzgodnionych. Ewentualne warunki dalszej współpracy przy rozwijaniu scenariusza również będą zawarte w tej umowie.

Zgłoszenia należy wysyłać na adres mailowy filmkonkurs@tvp.pl

Szczegółowy regulamin, do którego lektury tradycyjnie gorąco zachęcam, znajduje się tutaj.

 

Konkurs na projekty scenariuszowe seriali

Tutaj organizator przewidział osiem kategorii, a każda ma szczegółowe wymagania.

 

Telenowela codzienna, popołudniowa i wieczorna

Oczekiwania:

  • Grupa docelowa widzów: 35+;
  • Tematyka miłości, rodziny, szacunku;
  • Pozytywne przesłanie;
  • Długość odcinka: 22-25 min. (z napisami);
  • Plan na 80 – 100 odcinków;
  • Kontynuacyjny charakter odcinków;

Wymagane dokumenty:

  • Eksplikacja autorska (max. 1 strona) – ideowy i artystyczny zamysł projektu;
  • Szczegółowa charakterystyka postaci pierwszoplanowych i wybranych postaci drugoplanowych (max. 12 stron);
  • Przykładowy przebieg wątków na przestrzeni pierwszych 18 odcinków (max. 24 strony);
  • Treatmenty odcinków od czwartego do dziewiątego (max. 7 stron na odcinek);
  • Scenariusze trzech pierwszych odcinków;

Nagroda:  15 000 zł. brutto

 

Wieczorny serial sensacyjny o charakterze kontynuacyjnym

Oczekiwania:

  • Opowieść sensacyjna o realistycznym charakterze fabuły z elementami dynamicznej akcji;
  • Długość odcinka: 42-45 min. (z napisami);
  • Plan na 13 odcinków;
  • Kontynuacyjny charakter odcinków;
  • Domknięta narracyjnie struktura w ramach 13 odcinków;
  • Możliwa kontynuacja losów bohatera w dalszych sezonach;

Wymagane dokumenty:

  • Eksplikacja autorska (max. 1 strona) – ideowy i artystyczny zamysł projektu;
  • Storyline 13 odcinków (max. 13 stron);
  • Treatmenty odcinków od trzeciego do ósmego (max. 3 strony na odcinek);
  • Scenariusze dwóch pierwszych odcinków;

Nagroda:  30 000 zł. brutto

 

Wieczorny serial sensacyjny, epizodyczny

Oczekiwania:

  • Opowieść detektywistyczna, z rozpoznawalną, budzącą zaufanie główną postacią detektywa i zagadką do rozwiązania w każdym odcinku;
  • Długość odcinka: 42-45 min. (z napisami);
  • Plan na 13 odcinków;
  • Epizodyczny charakter odcinków;
  • Możliwa kontynuacja losów bohatera w dalszych sezonach;

Wymagane dokumenty:

  • Eksplikacja autorska (max. 1 strona) – ideowy i artystyczny zamysł projektu;
  • Tematy wszystkich 13 odcinków (max. 13 stron);
  • Treatmenty odcinków od trzeciego do ósmego (max. 3 strony na odcinek);
  • Scenariusze dwóch pierwszych odcinków;

Nagroda:  30 000 zł. brutto

 

Serial obyczajowo-komediowy

Oczekiwania:

  • Grupa docelowa widzów: ogół widowni;
  • Komediowa opowieść obyczajowa z wyraźnymi wątkami romansowymi;
  • Długość odcinka: 42-45 min. (z napisami);
  • Plan na 13 odcinków;
  • Kontynuacyjny charakter odcinków;
  • Domknięta narracyjnie struktura w ramach 13 odcinków;
  • Możliwa kontynuacja losów bohatera w dalszych sezonach;

Wymagane dokumenty:

  • Eksplikacja autorska (max. 1 strona) – ideowy i artystyczny zamysł projektu;
  • Storyline 13 odcinków (max. 13 stron);
  • Treatmenty odcinków od trzeciego do ósmego (max. 3 strony na odcinek);
  • Scenariusze dwóch pierwszych odcinków;

Nagroda:  30 000 zł. brutto

 

Półgodzinny serial komediowy – sitcom

Oczekiwania:

  • Grupa docelowa widzów: szeroka widownia dorosła (20+)
  • Premiowana będzie tematyka prorodzinna (zwłaszcza rodzina wielopokoleniowa) i przedsiębiorczości;
  • Ograniczona liczba lokacji (głównie studio);
  • Dedykowany gwiazdorskiej obsadzie;
  • Długość odcinka: 22-25 min. (z napisami);
  • Plan na 13 odcinków;
  • Epizodyczny charakter odcinków;
  • Możliwa kontynuacja losów bohatera w dalszych sezonach;

Wymagane dokumenty:

  • Eksplikacja autorska (max. 1 strona) – ideowy i artystyczny zamysł projektu;
  • Tematy wszystkich 13 odcinków (max. 13 stron);
  • Szczegółowa charakterystyka postaci pierwszoplanowych i wybranych postaci drugoplanowych (max. 12 stron);
  • Treatmenty odcinków od czwartego do dziewiątego (max. 2 strony na odcinek);
  • Scenariusze trzech pierwszych odcinków;

Nagroda:  10 000 zł. brutto

 

Serial paradokumentalny

Oczekiwania:

  • Opowieść o charakterze dokumentalnym (docu soap) lub reinscenizacją realnych wydarzeń (scripted docu);
  • Problematyka życia codziennego Polaków;
  • Produkcja o charakterze niskobudżetowym;
  • Długość odcinka: 22-25 min. (z napisami);
  • Plan na 13 odcinków;
  • Kontynuacyjny lub epizodystyczny charakter odcinków;
  • Możliwość dalszej kontynuacji;

Wymagane dokumenty:

  • Eksplikacja autorska (max. 1 strona) – ideowy i artystyczny zamysł projektu;
  • Tematy wszystkich 13 odcinków (max. 13 stron);
  • Treatmenty odcinków od trzeciego do szóstego (max. 2 strony na odcinek);
  • Scenariusze dwóch pierwszych odcinków;

Nagroda:  10 000 zł. brutto

 

Wieczorny serial historyczny

Oczekiwania:

  • Tematyka: historia Polski;
  • Długość odcinka: 42-45 min. (z napisami);
  • Plan na 13 odcinków;
  • Kontynuacyjny charakter odcinków;
  • Domknięta narracyjnie struktura w ramach 13 odcinków;
  • Możliwa kontynuacja losów bohatera w dalszych sezonach;

Wymagane dokumenty:

  • Eksplikacja autorska (max. 1 strona) – ideowy i artystyczny zamysł projektu;
  • Storyline 13 odcinków (max. 13 stron);
  • Treatmenty odcinków od trzeciego do ósmego (max. 4 strony na odcinek);
  • Scenariusze dwóch pierwszych odcinków;
  • Dodatkowo możliwe jest dostarczenie materiałów historycznych (max. 20 stron);

Nagroda:  30 000 zł. brutto

 

Weekendowy serial familijny

Oczekiwania:

  • Szeroka grupa odbiorców: przede wszystkim dzieci w wieku szkolnym, ale również ich rodzice i dziadkowie;
  • Opowieść przygodowa z pozytywnym przesłaniem;
  • Długość odcinka: 42-45 min. (z napisami);
  • Plan na 13 odcinków;
  • Kontynuacyjny charakter odcinków;
  • Domknięta narracyjnie struktura w ramach 13 odcinków;
  • Możliwa kontynuacja losów bohatera w dalszych sezonach;

Wymagane dokumenty:

  • Eksplikacja autorska (max. 1 strona) – ideowy i artystyczny zamysł projektu;
  • Storyline 13 odcinków (max. 13 stron);
  • Treatmenty odcinków od trzeciego do ósmego (max. 4 strony na odcinek);
  • Scenariusze dwóch pierwszych odcinków;

Nagroda:  30 000 zł. brutto

Podobnie jak w przypadku konkursu fabularnego wypłata nagrody zależna jest od podpisania umowy z organizatorem przenoszącej na niego autorskie prawa majątkowe wraz z wyłącznym prawem wykonywania i zezwalania na wykonywanie praw zależnych do scenariusza za wynagrodzeniem i na warunkach przez nich uzgodnionych. Ewentualne warunki dalszej współpracy przy rozwijaniu scenariusza również będą zawarte w tej umowie.

 

Zgłoszenia należy wysyłać na adres mailowy serialkonkurs@tvp.pl

Szczegółowy regulamin znajdziecie na stronach TVP – sprawdźcie tutaj.

 

Trzy ale…

Nieustająco powtarzam, że w Polsce jest zdecydowanie za mało konkursów scenariuszowych. Agencja Kreacji Filmu i Seriali TVP widocznie doszła do tego samego wniosku ponieważ zaserwowała od razu 12 konkursów. Każdy piszący powinien znaleźć coś dla siebie.

Moją radość mącą trzy aspekty:

Po pierwsze krótki termin. Dwa miesiące z małym haczykiem to dla mnie zdecydowanie za mało na stworzenie od początku profesjonalnego, przemyślanego projektu. Grozi to rywalizacją zawartości szuflad scenarzystów, a nie  pracą nad czymś oryginalnym.

Po drugie nieprecyzyjny zapis odnośnie przekazania praw majątkowych i związanego z tym wynagrodzenia. Jeśli nagroda w konkursie jest jedyną zapłatą za pełnię praw do danego projektu to start w takim konkursie mocno traci na opłacalności.

Po trzecie zdanie „W konkursie mogą uczestniczyć pracownicy i współpracownicy Telewizji Polskiej SA” może budzić wątpliwości co do równych szans wszystkich uczestników konkursu. Rzadko spotyka się zapis umożliwiający start w konkursie pracownikom jego organizatora.

Bez względu na powyższe obiekcje cieszę się, że Telewizja Polska wyszła z ciekawą inicjatywą dla scenarzystów i kilku (kilkunastu?) z nich otrzyma za swoją pracę wynagrodzenie oraz szansę na dalszy rozwój projektów.

Powodzenia!

 

Podziel się:

  • Udostępnij na Twitterze(Otwiera się w nowym oknie)
  • Kliknij, aby udostępnić na Facebooku(Otwiera się w nowym oknie)
  • Kliknij, aby udostępnić na Google+(Otwiera się w nowym oknie)
Udostępnij
Tweetnij

Podobne

12 thoughts on “Konkurs scenariuszowy TVP „OdNowa””

  1. Smugarus pisze:
    23/03/2021 o 22:31

    Właśnie wykorzystali mój scenariusz do serialu Komisarz Alex

    Pisze do nich e-maile, lecz odpowiedzi są strasznie wymijające.

    Plus jest taki, że materiały były zabezpieczone u adwokata i notariusza na 3 tygodnie przed wysyłką. Mam nadzieję, że TVP ma gdzieś zbroję, bo idę z nimi na wojnę medialną.

    Odpowiedz
    1. Maciej Słowiński pisze:
      24/03/2021 o 08:23

      To bardzo niepokojące informacje. Świetnie, że pomyślałeś o zabezpieczeniu materiału u notariusza. Powodzenia i dawaj znać jak się sytuacja rozwija.

      Odpowiedz
  2. Grażyna Zielińska pisze:
    27/06/2020 o 13:18

    Bardzo dziękuję za mądre rady. Skorzystam z całą pewnością. To miło że dzielisz się swoimi odkryciami, pracą i refleksją. Scenariusz ciągle jest niedoceniony, a to początek, najważniejsza idea, pomysł, koncepcja, zapis, wiedza, talent opisu itp.. Nadzieja ze to zmieni się dzięki takim aktywnym osobom jak Państwo.

    Odpowiedz
  3. RickBariso pisze:
    27/06/2020 o 11:46

    Może nie jest to optymalne miejsce na nieco przydługi komentarz, jednak uznałem, że warto go gdzieś opublikować, bo dotyczy ochrony praw i interesów nas wszystkich. Sam jestem początkującym, a raczej domorosłym scenarzystą i nie mam ciśnienia, aby na tym zarabiać, ale denerwują mnie prawne podchody producentów (w tym organizatorów różnych konkursów na scenariusze), którzy chcą zabezpieczyć siebie w każdy możliwy sposób, a jednocześnie wykluczyć jakiekolwiek roszczenia scenarzysty, nawet jeśli jego interesy zostaną naruszone.

    Przeciętny uczestnik konkursów na scenariusz działa sam lub w nielicznej „spółce”, nie ma budżetu na konsultacje prawne, a jego świadomość prawna i praktyka w jego stosowania jest niska. Taki „przeciętny uczestnik” zderza się z producentem, którego sam dział prawny może być większy i droższy niż dział kreatywny (o ile w ogóle jest potrzebny, skoro są konkursy, są zgłoszenia i są prawnicy).

    Przeciętny uczestnik typowego konkursu (lub naboru scenariuszy via platforma www), wysyłając swój materiał i podpisując oświadczenie, że akceptuje regulamin, najczęściej nieświadomie pozbawia się prawa do dalszego, wyłącznego nim dysponowania. Aby je odzyskać należy np. przy konkursie TVP doczekać do ostatecznego rozstrzygnięcia konkursu (do tego czasu organizator ma licencję na dość swobodne dysponowanie materiałami) lub cofnąć udzieloną licencję (przy czym najczęściej obowiązuje wówczas termin ogólny – 2 lata).

    Co więcej, żaden z zapisów regulaminu nie chroni scenarzysty przez kradzieżą jego oryginalnego pomysłu, linii fabularnej opisanej w synopsisie, czy poszczególnych scen. Nie ma żadnych odgórnych gwarancji, że eksperci zatrudnieni do oceny scenariuszy sami nie zainspirują się nimi lub nie przekażą innym naszych głównych ideii, wątków, postaci, scen.

    Producenci uwielbiają podkreślać, że stosują „standardowe zapisy” (choć te nie istnieją) i że niektóre elementy (np. idea, pomysł, tytuł) nie są objęte ochroną prawną (co jest półprawdą, a właściwie nieprawdą). Niektórzy producenci próbują nawet definiować i przekonywać scenarzystę (czyt. nabić w butelkę), że koncepcją/pomysłem jest zestaw materiałów – synopsis/treatment/scenariusz 1-2 odcinków serialu…

    Żyjąc w tak niekorzystnym dla scenarzysty świecie, w którym ten musi albo koncentrować się na sztuce, albo marnować czas na kwestie prawne, które go nie interesują, sam wypracowałem schemat działania, którego stosowanie pozostawiam decyzji czytelnika:
    1) Nigdy nie omawiam merytorycznej treści/ideii/pomysłu inaczej niż na piśmie (chyba, że mam już podpisaną satysfakcjonującą mnie umowę). Nie ma wówczas jak bronić się przed kradzieżą/zaadaptowaniem „sprzedanego” pomysłu.
    2) W każdej korespondencji pisemnej (mailowej) ORAZ na każdej pierwszej stronie (np. scenariusza) materiału wysyłanego do oceny/na konkurs zawieram swoją własną klauzulę (która nigdy jeszcze nie naruszyła żadnego regulaminu) o treści mniej więcej takiej:
    „Autor oświadcza, że w pełni akceptuje warunki regulaminu ……”czegoś tam”…… oraz obejmuje materiały utworu „…tytuł utworu…..” klauzulą zachowania poufności, rozumianą jako ochronę praw autorskich oraz praw osobistych twórcy dotyczą wykorzystania utworu lub jego elementu niezgodnie z przeznaczeniem, tj. ponad to, co określa regulamin ……..”czego”….., organizowanego przez ….”kogo”…. Wszelkie ewentualne licencje i zgody udzielone przez autora na potrzeby oceny utworu „……….” wygasają wraz z zakończeniem procedury oceny, jednak nie później niż w dniu _________, chyba że wcześniej strony zawrą pisemną umowę inaczej regulującą te kwestie.”

    Powiecie – Co? W scenariuszu takie coś? Albo w treści maila, gdzie uniżenie błagamy, aby ktoś zechciał przeczytać nasze wielkie dzieło i je zekranizować?

    Właśnie tak! W ten sposób:
    1) Jeśli producent nie zamierza dochować poufności przesłanych materiałów i nie chce zwrócić wam pełni praw do utworu po jego ocenie, to nie ma uczciwych zamiarów i dzięki tej klauzuli nie ma prawa w ogóle czytać merytorycznej części utworu (lub jego koncepcji).
    2) Jeśli pomimo nieuczciwych zamiarów producent/komisja konkursowa zapozna się z waszymi materiałami, to:
    – macie dowód, że po upływie określonego czasu odzyskaliście pełnię praw do dysponowania utworem,
    – jeśli ktość bezczelnie powieli wasz utwór, macie łatwiejszą drogę dochodzenia naruszenia praw autorskich,
    – NAJWAŻNIEJSZE – jeśli ktoś powieli wasz pomysł/koncepcję – zyskujecie dwa pkt zaczepienia w walce z korporacją – naruszenie zasad poufności, którą zastrzegliście oraz naruszenie praw osobistych, których pojęcie jest pojemne i niedookreślone.
    Bez tego typu klauzuli ochronnej w polskim systemie prawnym ochorna pomysłu/koncepcji/ideii, które są już szczegółowo rozpisane, udokumentowane, uszczegółowione (np. pomysł wg synopsisu) jest praktycznie niemożliwa.

    Na marginesie – w ten sposób pokazujecie potencjalnemu czytelnikowi (często także bez wiedzy prawnej), że znacie swoje prawa i potraficie ich chronić. Dla odbiorcy to też informacja, aby z tym pomysłem obchodzić się ostrożniej, bo scenarzysta umiejętnie chroni swoje prawa (nie gorzej niż producenci).

    Mam nadzieję, że autor tego arcyciekawego portalu nie uzna treści komentarza za całkowicie nie na miejscu i gdzieś go zgrabnie wkomponuje.

    Odpowiedz
    1. Maciej Słowiński pisze:
      30/06/2020 o 08:59

      Bardzo ciekawy komentarz i pomocna rada. Dziękuję!

      Odpowiedz
  4. Maciej Słowiński pisze:
    19/06/2020 o 22:20

    Termin nadsyłania prac na konkurs przedłużono do 31 sierpnia.

    https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/tvp-przedluza-do-konca-sierpnia-czas-na-zgloszenia-do-konkursu-scenariuszowego-odnowa-powodem-duze-zainteresowanie?fbclid=IwAR0ZPmYuhLqoy8NX1bc_GVPlgiJw72hcrcCmwpKGTTzILJA1FsqX8CPsSPI

    Odpowiedz
  5. trybuch pisze:
    17/06/2020 o 18:14

    witam czy kronika filmowa będzie napisałem i wysłałem ale nie jest politycznie poprawne!

    Odpowiedz
  6. umbarga pisze:
    29/04/2020 o 18:44

    Pani Ilona Łepkowska ostatnio oceniła z ramienia Gildii Scenarzystów Polskich zasady konkursu jako bardzo niesprawiedliwe. Gildia podobno będzie probówała wpłynąć na ich zmianę. 🙂

    Odpowiedz
    1. Maciej Słowiński pisze:
      29/04/2020 o 18:48

      Byłoby super gdyby się udało. Czas! Najważniejszy jest czas!

      Odpowiedz
  7. Dragon Sharpe pisze:
    28/04/2020 o 20:05

    Założę się, że scenariusze filmów o stanie wojennym i transformacji mają już napisane. W tym ostatnim rolę bohatera przemian ustrojowych pełni oczywiście Prezes.

    Odpowiedz
  8. Jacek pisze:
    28/04/2020 o 15:34

    Kolejny konkurs z tak zwanej dupy. Nie spotkałem się jeszcze w tym kraju z konkursem, który jakkolwiek szanowałby prawa scenarzysty i nie robił go w konia już na starcie (pomijam tu jednostkowe akcje o konkretnym temacie, pokroju tego, który wygrał autor bloga – w tym momencie gratuluję i trzymam kciuki za efekt końcowy). Tutaj dodatkowo TVP za sterami, także mogę z czystym sumieniem jedynie przestrzegać wszystkich przed udziałem. Szkoda pracy, na którą rodzima telewizja i tak nie jest wystarczająco dojrzała.

    Odpowiedz
  9. GrazynaZielinska pisze:
    25/04/2020 o 16:03

    Zgadzam się z obawami Kolegi w pełni. Także z docenieniem inicjatywy konkursu dla scenarzystow. Mam też nadzieję że zauważone zostaną pomysły zrodzone wcześniej przez lata dopracowywane… Dwa miesiące z całą pewnością to nie jest czas na twórczość od podstaw. Można jedynie opisać zaledwie w pośpiechu gotowa koncepcje z dialogami. Może szukają tematów aktualnych z pozytywnym przesłaniem a potem będzie można przystąpić do rzetelnej pracy zespołowej seriali… Jest to szansa nawet dla
    ,,szuflad”i zakamarków komputera. Dobra powieść pisze się czasem 20 i 50 lat… Scenariusz zawiera takie historie które czasem po ćwierć czy pół wieku nabierają mocy i większej aktualności. Jestem dobrej myśli ze Scenarzystami startującymi w konkursie. Powodzenia!

    Odpowiedz

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Kategorie

  • Aktualności
  • Biblioteka scenarzysty
  • Bohater większy niż film
  • Fade In – scenarzyści
  • Jak to jest napisane?
  • Konkursy scenariuszowe
  • Niezbędnik scenarzysty
  • Pierwsza scena
  • Przygody scenarzysty
  • Scenariopisarstwo
  • The Story Grid

O przygodach

„Jeśli masz zamiar próbować, idź na całość.

W innym wypadku, nawet nie zaczynaj.

Jeśli masz zamiar próbować, idź na całość.

To może oznaczać utratę wszystkich: dziewczyn, żon, bliskich, pracy,

A może nawet Twojego rozumu.

Idź na całość.

To może oznaczać niejedzenie przez 3 lub 4 dni.

To może oznaczać zamarzanie na parkowej ławce.

To może oznaczać więzienie, to może oznaczać szyderstwa, kpiny, izolację.

Izolacja jest darem.

Wszystko inne to sprawdzenie Twojej wytrzymałości.

Tego jak bardzo chcesz to zrobić.

I w końcu to zrobisz.

Pomimo odrzucenia i najgorszych szans powodzenia.

I będzie to lepsze niż wszystko o czym możesz marzyć.

Jeśli masz zamiar próbować, próbuj ze wszystkich sił.

Nie ma innego uczucia, które może się temu równać.

Będziesz sam na sam z bogami.

A noce będą płonąć ogniem.

Rób to. Rób to. Rób to. Na 100%.

Będziesz sunął przez życie do perfekcyjnego śmiechu.

To jedyna dobra walka jaka jest.”

– Charles Bukowski

© 2023 PRZYGODY SCENARZYSTY | WordPress Theme by Superbthemes