Liczne obowiązki zawodowe ostatnio mocno ograniczyły moją aktywność na blogu, ale dla dobrej nowiny miejsce i czas zawsze znajdę. A za taką na pewno uważam ogłoszenie tegorocznej edycji konkursu scenariuszowego Script Wars. Czasu jest niewiele – termin zgłoszeń upływa 13 sierpnia, więc szybko przeczytajcie czego oczekują oraz co oferują organizatorzy i bierzcie się do pracy!
W zeszłym roku miałem przyjemność być w komisji selekcyjnej tego konkursu, więc zachęcam was do lektury moich wrażeń z tej pracy (O tutaj). Zobaczycie, że jest to wydarzenie warte waszego udziału.
Poniżej wszystko co trzeba wiedzieć na temat tegorocznej edycji Script Wars:
Podstawowe informacje
Tradycyjnie i niezmiennie zachęcam wszystkich zainteresowanych konkursem do uważnej lektury jego regulaminu, który jest dostępny tutaj.
Poniżej wypis najważniejszych informacji:
Termin
Termin nadsyłania zgłoszeń na konkurs to 13 sierpnia 2021, godzina 23.59.
Organizator
Organizatorem konkursu jest Mazovia Warsaw Film Commission oraz Mazowiecki Instytut Kultury.
Konkurs finansowany jest ze środków Samorządu Województwa Mazowieckiego, miasta stołecznego Warszawy i Mazowieckiego Instytutu Kultury.
W tym roku partnerem konkursu jest również Audioteka, która ufundowała dodatkowe nagrody.
Wstępną ocenę nadesłanych tekstów przeprowadzi komisja selekcyjna. Zarekomendowane przez nią scenariusze trafią do głównego jury.
Patronat nad konkursem objęła Gildia Scenarzystów Polskich.
Uczestnicy
- Osobami mogącymi dokonać zgłoszenia do konkursu są pełnoletnie osoby fizyczne, posiadające pełne autorskie prawa majątkowe do zgłaszanego scenariusza;
- Do konkursu zaproszeni są zarówno profesjonaliści jak i debiutanci.
Zgłoszenie
- Zgłoszenie musi zawierać poprawnie sformatowany (czcionka Courier New 12) scenariusz pełnometrażowego filmu fabularnego (maksymalnie 140 stron), synopsis (1 strona), formularz zgłoszeniowy, skan zgody producenta (jeśli jest), skan umowy opcji / nabycia praw (w przypadku adaptacji) oraz listę wprowadzonych zmian (jeśli scenariusz składany jest po raz drugi);
- Każdy autor może zgłosić tylko jeden scenariusz;
- Można zgłaszać jedynie te scenariusze pełnometrażowych filmów fabularnych, których akcja osadzona jest w Warszawie lub na terenie województwa Mazowieckiego;
- W przypadku gdy jest więcej niż jeden autor scenariusza zgłoszenie powinno być wspólne;
- Jeśli autor zawarł umowę z producentem dotyczącą praw do scenariusza warunkiem udziału w konkursie jest przedstawienie pisemnej zgody producenta.
- Do konkursu dopuszczone są adaptacje jeśli autor przedstawi umowę nabycia praw do pierwowzoru.
- Wszystkie teksty muszą być podpisane pseudonimem;
- Zgłoszenie należy wysłać na adres mailowy info@mwfc.pl oraz w wersji papierowej na adres: Mazowiecki Instytut Kultury, Mazovia Warsaw Film Commission, Elektoralna 12, 00-139 Warszawa.
Nagrody
- Nagroda Główna w wysokości 15 000 złotych brutto;
- Nagroda Druga w wysokości 10 000 złotych brutto;
- Nagroda Trzecia w wysokości 5 000 złotych brutto;
- Nagroda Główna Audioteki w wysokości 10 000 złotych brutto;
- Nagroda Audioteki dla projektu familijnego w wysokości 5 000 złotych brutto;
Dodatkowo Audioteka przewiduje możliwość zaproszenia wybranych finalistów do negocjacji w sprawie realizacji wersji audio danego scenariusza.
Laureaci Konkursu ubiegając się o dofinansowanie w ramach Mazowieckiego i Warszawskiego Funduszu Filmowego zostają zakwalifikowani bezpośrednio do 3 etapu.
Dotychczasowi zwycięzcy
Historia konkursu jest krótka, ale bardzo treściwa:
Laureaci poprzednich edycji:
Rok: | Tytuł: | Autor: |
2017 | „Hiacynt” | Marcin Ciastoń |
2018 | „Do granic możliwości” | Magdalena Zarębska-Węgrzyn |
2019 | Nie przyznano | – |
2020 | „Prankster!” | Rafał Siadkowski i Michał Arabudzki |
Dodatkowo wyróżnieni zostali między innymi: Jagoda Szelc („Delikatny balans terroru”), Agnieszka Dąbrowska („Grzęzawisko”, „Za duży na bajki”, „Na wschód od Warszawy”, „Szukaj” – co roku w finale!!!), Jędrzej Napiecek („Król, który uciekł”), Marcin Ciastoń i Ewa Rozenbajgier („Detektyw Bruno”), Maciej Sobieszczański i Grzegorz Puda („Ja i mój brat”), Rafał Lipski („Wyzwolenie”), Bartosz Janiszewski i Michał Szcześniak („Grzesiuk. Król życia”).
Warto podkreślić, że sporo z powyżej wymienionych projektów lada chwila będzie miało swoją premierę („Hiacynt”), właśnie zakończyło zdjęcia („Detektyw Bruno”), otrzymało dofinansowanie („Za duży na bajki”), jest w zaawansowanym developmencie („Ja i mój brat”), znalazło producentów („Delikatny balans terroru”, „Szukaj”, „Wyzwolenie”) lub zyskało zupełnie nowe życie w postaci książki ( ”Król, który uciekł”).
To pokazuje, że Konkurs, mimo krótkiej historii, może pochwalić się dużą efektywnością i bardzo dobrą selekcją. A to znaczy, że naprawdę warto w nim startować. Scenarzyści – do roboty!
Czy wymogiem jest, aby cała akcja filmu działa się w Warszawie lub na Mazowszu? Czy scenariusz, którego historia tylko w części rozgrywa się na Mazowszu, zostanie odrzucony?
Nie musi być cała akcja osadzona w Warszawie lub na Mazowszu, ale jej znacząca część.
może w przyszłym roku konkurs będzie bez ograniczeń wiekowych?
Jakich ograniczeń wiekowych? Jedynym ograniczeniem jest pełnoletniość autora.
Właśnie chodzi o to, że mam mniej niż 18 lat 🙂
„w wersji papierowej” – może jakaś wspólna zrzutka na laptopa dla twórców konkursu żeby dotarli do XXI wieku? W branży wymaga się wyłącznie pdfów, a to kolejny konkurs w którym trzeba się bawić w drukowanie 120 stron. Ehh…
Gwoli ścisłości: w wersji papierowej trzeba wysłać tylko formularz zgłoszeniowy, ew. zgodę producenta. Nie ma już konkursów gdzie trzeba drukować sam scenariusz…
A to w takim razie przepraszam.